Thursday, December 3, 2009

semakin aku ign tersenyum, semakin byk derita yg aku tanggung

diary miszgarfien


sampai bila aku kena tempuhi suma ni...tolong la...aku x minta ape2...berikan aku sedikit senyuman di wajah ini...berikan aku ketabahan...itu je pinta ku....


aku nak sgt tersenyum kembali...bergelak ria mcm org lain...tp kenapa aku x dpt suma 2...nape mesti kedukaan dan airmata juga yg aku dpt...

aku dh penat sgt dgn suma ni...ikut kan ati ni...nak je aku mati..tp aku masih ade iman...aku tau...mati dgn cara bunuh diri xkan diterima bumi...aku tau sgt bnd 2 salah...tp, aku xde pilihan...


andai aku punya pilihan...aku ign lari dr suma ni...aku ign jauh dr org2 yg aku syg...biar aku pegi demi kegembiraan suma org...biar aku hilang dr mata kamu semua klo itu yg dpt membuat kan suma nye bersenang hati....


aku sedar sgt aku x punya ape2 kelebihan atau keistimewaan berbanding yg lain...tp aku juga ade perasaan...jgn seksa aku lg....aku mohon sgt2...andai nyawa ini hny tgl sedikit saja lg, berikan aku kesempitan utk merasa gembira...bukan aku pinta utk pendek nyawa...tp aku dh x sgup...


mengapa aku yg harus terima segala kemarahan itu...nape aku yg perlu jd mangsa semua org...pergi la kamu suma...pergi...biar aku sndr...jgn pernah cari aku andai aku pergi suatu masa nnt....bukan itu ke yg penah kamu minta suatu masa dahulu...supaya hati kamu x sakit melihat wajah aku...supaya aku lebih tenang....


Ya Tuhan.....aku terlalu lemah...lemah sgt2...ign sahaja aku rebah di bumi mu ini...biar aku di telan tanah...Ya Allah...aku mohon...berikan sedikit kebahagiaan wat diri aku...aku x minta ape2..cuma ini sahaja...aku dh x sgup lg...aku hny hamba-Mu yg terlalu lemah...aku kalah dgn dugaan mu, Ya Allah....


airmata ni pun dh kering...sehingga setiap kali aku ign nangis, tiada lg airmata yg keluar..perit sgt aku rasa kan...aku hny mampu menangis di dlm hati shj...sakit sgt2...senyuman yg aku beri kan pun, hny la sebuah senyuman yg palsu...palsu semata2...ketawa yg sering kamu dgr, hny la aku buat2 sahaja...diri aku dh lama mati....mati dgn suma ni...yg tgl hny jasad aku shaja utk terus kamu semua lukai...utk terus kamu suma lakukan ape sahaja demi kepuasan semua org...


aku mengerti sgt2...terlalu memahami...aku pohon kemaafan wat semua nye...andai aku penah menyakiti kamu, maaf kan la aku dgn ati yg ikhlas...jka tidak, tak mengapa...aku redha...buat kamu semua pula, aku sentiasa memaafkan kamu...jgn rsau..aku bukan pendendam...


pintaku yg terakhir.......aku teramat2 perlukan kamu kerna ku sayang kamu


8 org kwn gapil on "semakin aku ign tersenyum, semakin byk derita yg aku tanggung"

sI tEDI on Thursday, December 03, 2009 11:09:00 PM said...

aduhai ein.. sbar.
banyakkan istigfar.
Allah sedang menguji!!

cinta lea ixora on Friday, December 04, 2009 12:39:00 AM said...

ein nape nie dear...jgn la sbb bende kecik ein pk cmtu..
manusia ni mmg xpnh lps dr ade mslh ein..
tu mmg lumrah manusia...
sebanyak mane kite tgk die senyum pon kite xth byk mane masalah yg die pikul..
ein, cube ein pk psl org lain.. org lain pon byk mslh jgk ein...
org2 ssh tu..nk mkn pon xde duit..kalo la diorang tu xkuat iman sume org miskin tu dh bunuh diri..
but they still there spt ape yg Allah dh ttpkan utk diorang...

Ein ptt bersyukur diberi nikmat dan peluang utk hidup...
lea pnh terfikir bnde camtu dl..
tp bile lea dh matang lea piki balik berbaloi x lea jd cmtu sbb mslh lea tu..
cube ein pk family ein...
diorang sume sygkan ein.. kwn2 ein... lea.. sume sygkan ein..
takkan ein nak tingglkan sume org dan wt sume org sdh lak...
ein..setiap mslh tu adlh ujian..
Allah nk uji ein sblm die bg bende terbaik dlm hdp ein...
InsyaAllah kalo ein benar..betul..xsalah..DIA akan bagi kebahagiaan abadi utk ein satu hari nanti..
ein kena kuatkan iman..kuatkan semangat..
jgn lemah..
tu sume godaan setan nk sesatkan manusia..
mati bukan penyelesaian segalanya sbb kt kubur tu lg byk bnde yg kite kena hadapi...

so ein piki la.. Allah bg mase utk ein hdp..
mgkn ade hikmah...
lea sygkan ein...
ein jgn la pk bkn2 lg.. byk2 doa...
semoga hati ein tenang....

..::..ein..::.. on Friday, December 04, 2009 1:44:00 AM said...

tedi...
ein rasa lemah sgt...


lea syg...
bukan itu yg ein nak sbnr nye
ein bukan hadapi mslh cinta
soal cinta, insyaallah ein kuat lg
ni soal lain lea
dh x tertanggung lg

cinta lea ixora on Friday, December 04, 2009 2:03:00 AM said...

abes nape ein..?
tp apepun ein xleh pk cmtu..
jgn la pk mati je..
mmg elok pk psl tu tp xelok meminta utk itu..

..::..ein..::.. on Friday, December 04, 2009 2:11:00 AM said...

lea...
ein tau...x elok pk camtu
ein wat entry ni pun
dlm keadaan yg x tenang
minda di kawal olh perasaan

seroja jingga on Friday, December 04, 2009 3:15:00 AM said...

adik sayang
setiap manusia ade ujian dari Nya
bnyak bersabar..ini bahagian kamu

..::..ein..::.. on Friday, December 04, 2009 3:17:00 AM said...

kak seroja...
ein tau..tp ein rasa lemah sgt2..
ein penat sgt2 dgn keadaan ni

YuLaN CoQKod0K on Friday, December 04, 2009 7:59:00 AM said...

sis ein..
sabar ye...
kita semua n ada maslh..
dl yulan mcm sis gak..
mslh keluarga mmg berat..
mcm2 yulan buat.. tambah masa tu nak spm..
dengan mslh keluarga yg x dpt di ungkapkan..
yulan pernah merasai semua tu..
smpai kat scholl sume cop yulan n bdk mslh..
heheh.... hbs schol.. jauh sket dr keluarga.. ala.. jauh dlm 30 mint pejlnan jew...
yulan mula kenal dgn kawan2 yg perjlanan hdp diowg n berlainan.. dari situ.. mula memahami.. bkn kita sowg je bermaslah.. rmai lagi.. mslh yg pelbagai.. cuma.. sume n bergantung pd diri kita.. untuk menerima ujian n sebagai mana... semua n mengajar kt erti ketabahn... mungkn pd sis n dah besar sgt2 ujiannya.. nnt2 kt x tau, mgkn lbh hebat dr yg sekarg n... sis muhasabah diri ye... yulan syg sis.. xnak sis sedey2.. banyakkan bersabar ye

 

salamesrabadie | bLog cik gApiL Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal