Tuesday, January 26, 2010

bukan calon pilihan

diary miszgarfien




bercinta bertahun2....bertunang...then bernikah


tup2


dpt tahu yg diri itu bukan la calon pilihan...pendek kata, keluarga mertua tak suka...mereka terima sebab anak mereka beriya2 mahu kan orang tersebut....nak berkeras, takut anak lari...nak tak nak, terpaksa la terima juga pilihan hati si anak....itu kalau dah kahwin, terpaksa la berdepan juga dengan keluarga mertua kan....agak-agak kalau duduk berasingan masalah selesai tak???


bagaimana lak dengan pasangan yang masih bercinta lagi...terang-terangan keluarga pasangan x dapat nak terima...adakah kamu akan terus kan hubungan tersebut....putus....atau mencari jalan penyelesaian yang lain????



ein penah tengok family yang ade menantu bukan calon pilihan ini....semuanya serba tak kena di mata mertua...apa sahaja yang di buat, ada saja yang nak di komplen kan...jangan la nanti ein dapat yang camtu...kalau boleh, biar la restu yang datang dari dalam hati mereka..bukan hanya sekadar di mulut sahaja...tapi di hati tidak...minta di jauh kan....


abh slalu ugut, nanti ein dapat mertua yang cerewet...Ya Allah, ein takut sangat..ye la, kata-kata orang tua itu kan doa..jangan la betul-betul jadi kenyataan..



10 org kwn gapil on "bukan calon pilihan"

SilentThinker on Tuesday, January 26, 2010 11:44:00 PM said...

(^_^)

Aidi-Safuan on Tuesday, January 26, 2010 11:51:00 PM said...

parent dulu x suke pilihan abang. tapi bila da ade cucu,teros jadik menantu kesayangan. hoho

apiih on Tuesday, January 26, 2010 11:57:00 PM said...

huhu..oleh itu pilihla pasangan yg betul-betul menjadi pilihan keluarga..hahaha

..::..ein..::.. on Wednesday, January 27, 2010 12:01:00 AM said...

silentThinker....
ape senyum2 tu???


aidi-safuan...
camne lak if dh dpt ank pun still xleh terima gak..juz cucu tu je yg diorg syg???


apiih...
jodoh tu kan rahsia Allah...mana la kt nak tau...susah, suh je la fmly cari kan ye x

Mohd Fahmi bin Hussain on Wednesday, January 27, 2010 12:52:00 AM said...

kalo famly mrtua x suke..
kne pujuk smpai suke dlu ler..
kalo x suke2 gak..phm2 ler..
dh xleh nk wat pe..xkn nk kawn lari lak kot..stuju? :)

Kapten Luffy on Wednesday, January 27, 2010 1:08:00 AM said...

oh. kawan aku ada kena mcm tu

Mr Kamikaze on Wednesday, January 27, 2010 1:47:00 AM said...

teruk gak klu keluarga tak suka calon pilihan kita nie..

..::..ein..::.. on Wednesday, January 27, 2010 3:34:00 AM said...

mohd fahmi....
kahwin lari?? ish3...lagi la x dpt restu..kena buang keluarga ade lah nnt


kapten lufy...
camne dgn kwn aku sesuai kan diri??


mr kamikaze
hurm...nat wat camne...mst ade sbb kan

[ - ] xtionkamen / ﺈﻴﻛﺸﻦ ﮐﺂﻤﻳﻦ on Wednesday, January 27, 2010 12:26:00 PM said...

tu pasal org kata kl nk tackle anak, kene tackle mak bapaknye dl..hehehe. :p

eiy_Da on Wednesday, January 27, 2010 12:46:00 PM said...

kalo daapt mentuanda yang cerewet./..xsuke kiter...perghhh..kes naye tu..entah..takut nak PK ni..uhuk3..

 

salamesrabadie | bLog cik gApiL Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal