Saturday, January 2, 2010

ini kah aku??

diary miszgarfien


diary ku.........

terlalu byk yg aku ign perkata kan...terlalu byk yg aku ign luah kan...tp aku x mampu...tersimpan kemas di sudut dasar hati aku....seperti yg aku janji kan, utk tahun ni, aku nak jd lbh kuat, lbh tabah...aku xkan mengalir kan airmata lg...ye...2 jnj aku...dan aku, sedang tunai kan janji 2...

ckup la mlm td aku di duga lg...salah satu nye tentang pemergian suami along aku (kkak sedara)...aku ign menangis wpun aku x rapat dgn arwah...tp aku rapat dgn along n anak2 nye...malang nye, xde setitik airmata pun yg mengalir...kenapa ati aku jd keras sgt???

dan mlm td juga, terima kasih la kepada org2 yg wat aku jd lbh kuat...aku akan igt "jasa" kamu...aku dh rasa mcm aku ni pengemis...ckup la dgn segala kata2 yg pernah kamu ucap kan pd aku...aku muak!!! aku benci!!! simpan saje kata2 "syg" yg slalu kamu ucap kan pd aku...xpun beri sahaja pd prmpn lain...prmpn yg kamu blh kamu permain kan hati nye...aku tau, kamu akn membaca diary ini...kamu luah kan je "syg" tu pd org lain...bila kamu perlu kan aku, sguh pndai kamu bermain kata kan...tp bila aku perlu kan kamu walau utk seketika, kamu x pernah ade kan...terima kasih kerana jd kan aku lbh kuat....

jenazah di depan mata ku....shahmim yg plg bongsu, di pangkuan aku...smbil berkata, ayh dh siap lom...kata nak pegi kubur...cepat la siap pegi kubur...eeee, ayh x malu, x pakai baju...ati aku sayu mendengar kata2 itu...aku tau budak sebesar 3 tahun, ape la yg dia phm kan...aku ign nangis saat itu, tp aku hny mampu nangis di dlm je...melihat fatin, syarmila kehilangan ayh di usia yg muda itu menjadi kan mereka hilang arah...syamimi n syamim masih terlalu kecil utk mengerti...tabah la along...kami sekeluarga, tetap teguh bersama along...kuat kan semangat demi ank2 yg masih kecil..di suruh syg ayh wat kali terakhir x mahu kerana ayh nye sudah siap berbungkus...dia menyangka kan ayh nak pegi jalan....Al-Fatihah utk arwah abg zam



Ya Allah, aku bersyukur kerana Kau beri aku kekuatan ini...Kau beri aku ketabahan ini...Kau beri aku semangat baru...moga aku akn terus kuat dan tabah....


aku tau rmai yg bangga sbb aku dh bangkit dr semua perkara...tp bukan ini diri aku...beri kan aku sedikit prasaan...hati aku dh mati..hati aku dh keras....jiwa aku dh kosong....


buat kamu lg...terima ksh sgt2 sbb jd kan ein mcm ni...rasa cam terhutang budi lak...ein pinta, pegi la dr hdp ein jika segala kata syg yg kamu ucap kan itu hny sekadar utk permain kan hati ini lg...kamu boleh pegi dan ein xkan cari kamu...bila dgn ein, ade shaja alasan kamu kan...tp dgn yg lain, wah...rjn tul melayan...sumpah ein x jelles cuma rasa diri ini mcm ape je...dah la kamu...ein pinta sgt2...jgn pernah terfikir utk permainkan ein...klo kamu rasa nak balas dendam atas kisah kamu, cari la org lain...hilang suma dh janji kamu kan...xpe...ein masih mampu tersenyum...terima kasih


buat mr.N a.k.a Nazrin yg pernah ein syg...ein dgn ati yg tenang, lepas kan kamu pergi...maaf kan ein sbb slh sangka mlm td...dan kerana itu, ein nekad lepas kan kamu...tp ein ternyata silap...kamu muncul pg ni...mengapa harus muncul di saat ein btl2 bersedia lepas kan kamu...Ya Allah, berikan aku petunjuk...jgn duga aku dgn ini....


buat sis eyda dan zul, ein hargai ikatan ukhwah antr kt...x lupa juga utk azrul n my bro azllee...terima kasih kerana sudi bgn kan ein setiap kali ein jatuh....buat kwn2 yg lain juga...terima kasih utk seglanya...masih ade yg x mampu utk ein luahkan...biar la...ein hny nak jd insan biasa...doa kan ein utk terus tabah dan kuat ye...



11 org kwn gapil on "ini kah aku??"

sI tEDI on Saturday, January 02, 2010 5:17:00 PM said...

ein
anak arwah kocik2 lagi ke?
Al-Fatihah dan takziah!!

[ - ] xtionkamen / ﺈﻴﻛﺸﻦ ﮐﺂﻤﻳﻦ on Saturday, January 02, 2010 7:00:00 PM said...

ein..takziah atas pemergian arwah..sdih sgt bile baca anak arwah ckp mcmtu..

2nd, mulakan la hdup br..aku yakin ko xperlukan laki cmtu..tgglkan je.xkn nk kene lagi 12x br nk sedar.

cinta lea ixora on Saturday, January 02, 2010 8:53:00 PM said...

al-fatihah utk arwah... kesian utk ank2 kecil yg masih belum mengerti itu.... hrp mereka tabah

..::..ein..::.. on Saturday, January 02, 2010 9:05:00 PM said...

tedi...
a'ah, ank arwah suma masih kecik..yg sulung f4, yg kedua f1 then yg ke3 tadika n yg bongsu br 3 thn..plg sedih tgk yg 2 last...mereka x phm ape2



xtionkamen...
mmg sedih bila pk kan ank arwah 2 org yg last...diorg x mengerti ape2...2org tu plg rapat dgn arwah


lea...
harap begitu la...ein kecian kan along...

apiih on Saturday, January 02, 2010 10:10:00 PM said...

al-fatihah!!

fik_autoz^^ on Saturday, January 02, 2010 10:14:00 PM said...

salam takziah.....

SilentThinker on Saturday, January 02, 2010 11:03:00 PM said...

Al-Fatihah dan Salam Takziah...

hisham on Sunday, January 03, 2010 4:59:00 AM said...

salam..teringat plak i mase kecik dulu arwah abah i mniggal...sedihhhhh...
~alfatihah....

eiy_Da on Sunday, January 03, 2010 1:18:00 PM said...

Al-Fatihah...Takziah..huhu

~ein~ on Monday, January 04, 2010 9:35:00 PM said...

salam takziah..al-fatihah..

Fifie Ierina on Wednesday, January 13, 2010 5:10:00 AM said...

salam...

takziah utk keluarga arwah.. saya juga sebak ble membaca kata2 anak arwah yang baru berusia 3 tahun tu.. tentu die sangat kecewa ble faham erti kata pergi utk selama-lamanya satu hari nanti kan?

anyway, akak janganlah rse sedey cmni lagi ye.. akak selalu nasihat saya ble saya sedey, tp saya x selalunye berada di sisi akak ble akak down sangat.. maafkan saya akak...

jaga diri baik2.. akak ingat satu perkara ye, akak tertinggal satu nama yang juga sangat caring pd akak kat atas tu.. name budak tu, fifie ierina :)

 

salamesrabadie | bLog cik gApiL Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal