Wednesday, February 24, 2010

kenangan itu..........

diary miszgarfien


salam

sedang ein belek2 kabinet buku tadi, ternampak la sebuah kotak kecil yang berisi khazanah zaman dulu2...tak ada apa pun isinya cuma sebuah kenangan lalu..kalau nak diikutkan hati, ein taknak ingat segala kenangan masa sekolah dulu...tak ada apa yang istimewa pun..cuma banyak kenangan yang menyakitkan

dulu masa kat sekolah, ein sering jadi mangsa buli dan hasad dengki kawan2..entah apa yang tak puas sangat dengan ein pun, ein tak tau..jauh sekali ein mengganggu mereka..mencampuri urusan mereka pun tidak pernah...

walaupun kenangan itu pahit, tapi sukar untuk di padam kan dalam kotak memori tu..dari pengalaman itu la ein belajar untuk tidak mempercayai sesiapa pun...belajar mengatakan bahawa bukan semua orang boleh di panggil kawan...di waktu senang, mudah sangat melupakan..sedikit pun tidak menoleh..tapi apabila dah susah, barulah nak ingat..

bukan ein nak berdendam dangan sape2..malah ein belajar untuk memaafkan semua orang..tp adakalanya, ein tak mampu untuk memaafkan mereka yang pernah mengaibkan ein...cukup la mereka pernah memburukkan2 dan memalukan ein..sampai bila pun, ein sukar utk memaafkan kalian...

bila ingat semua perkara tu, membuatkan ein tidak berasa nak berjumpa dengan kawan2 sekolah pun..kalau ada pun, yang betul2 bergelar kawan..selain dari itu, tak ingat pun takpe kot


sebenarnya ein nak wat entry pasal benda lain..tapi pasal kenangan zaman sekolah gak la...nak tunjuk kan ape isi dalam kotak khazanah tu..tp entry ni pun dah panjang kan...so, next entry la ein citer n tunjukkan ye




2 org kwn gapil on "kenangan itu.........."

apiih on Wednesday, February 24, 2010 5:49:00 PM said...

owh...rindunyer kat zmn skolah..srius.. T__T

maisyara Pot! Pot! on Thursday, February 25, 2010 5:57:00 AM said...

miss nk buli dak bawa! agagaga.. xD

 

salamesrabadie | bLog cik gApiL Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal