Wednesday, February 17, 2010

perlukah ego??

diary miszgarfien


salam


bila sebut pasal ego je kan, ape yg kamu suma fikir kan....ego ni selalu je berkait rapat dengan kaum adam a.k.a lelaki...sape tak setuju pergi main jauh2 ye....hehehe...ein bukan nak buat entri berbentuk gender...tidak sama sekali ye...cuma ini fakta...bila sebut pasal ego je, mesti pasal lelaki kan


ein cuma nak tau, perlukah ego yang tinggi melangit dalam diri seorang lelaki tu...bukan la tak boleh ade sifat ego itu...tapi kalau boleh, biar la kena pada tempat, masa dan keadaan...ego yang tinggi ni hanya la merugikan je...kang tak pasal2, menyesal kemudian hari sebab terlalu ego


tapi kalau takde ego langsung pun tak boleh...ego tu tetap kena ada..cuma biar la yg bersesuaian..sebab kaum adam a.k.a lelaki ni akn jadi seorang ketua keluarga...nanti kalau takde sifat ego tu, kaum perempuan lak ambik kesempatan...sila jangan buat camtu ye...tak baik ok..perempuan pun ada gak yang jenis ego...kadang2 melebihi ego seorang lelaki...agak menguji kesabaran gak la bila berdepan dengan orang yang macam ni...


pada sape2 yang rasa ego dia tinggi melangit tu, bawa2 la kurang kan ye..jangan di sebab kan ego tu, kamu hilang segala nya..hilang org yang tersayang, hilang keluarga, hilang kawan2...bukan ke merugikan tu...


perlu ke tak ye seseorang tu menjadi ego???




*p/s : ein akui, dulu ein ego...boleh di kata kan agak tinggi gak la..tapi ein belajar untuk kurang kan perasaan ego tu dan mengalah...

**p/s : ein penah kenal dengan lelaki yang xde prasaan ego langsung dan lelaki yang terlalu ego...



10 org kwn gapil on "perlukah ego??"

JAI on Wednesday, February 17, 2010 6:23:00 PM said...

Mmm..selagi insan bernama manusia..ego sentiasa ada

Cik Cahaya on Wednesday, February 17, 2010 6:31:00 PM said...

hihihi.. ego tak ke mana lah kamu endingnya finis..
yups.. betul tu.. ego kena bersesuaian..
btw.. have a nice day okie..

eiy_Da on Wednesday, February 17, 2010 6:42:00 PM said...

sis, ego??..werm.. tak kot..
saku jek mengalah lam banayk hal..huhu...
lelaki kalo ego tu besa lah kan..mybe nk tunjukkn kelebihan dan kekuatannyer..xmau cepat mengalah...huhu

nursarah on Wednesday, February 17, 2010 6:46:00 PM said...

tapi kan kalau dalam citer korea tu saya suka lelaki ego dari lelaki gentleman. huhu

apiih on Wednesday, February 17, 2010 7:40:00 PM said...

lelaki memang kuat ego..redha je la...huhuu..

p/s- i naek moto ego..hehehe

BeaN MorENo on Wednesday, February 17, 2010 8:48:00 PM said...

aku tak ego...biasa2 je...

..::..ein..::.. on Wednesday, February 17, 2010 11:02:00 PM said...

jai..
2 la..tp ade je manusia yg xde ego kan


cik cahaya...
ego 2 kalau dtg kan kebaikan xpe la..klo keburukan, ish..rugi je nnt


sis eiyda...
slalu nye yg camtu la akn nyesal kemudian hari kan


nursarah...
klo yg dlm citer tu, diorg ego tp comey...hehehe..sweet gitu..kan best klo org MY pun camtu


apiih...
ye ke adk x ego..hehe

*p/s : motor bakal sis dapat kan...hehe



bean...
ye...aku tau ko x ego...aku kenal ko..hehe

seroja jingga on Wednesday, February 17, 2010 11:18:00 PM said...

kadang2 ego tu perlu dik!
untuk support diri kita

nyetok on Thursday, February 18, 2010 2:13:00 AM said...

perempuan ramai naik Yamaha Ego kan? Ringan, kecik, pastu senang start.!

Dalam ilmu psikologi, ego lain plak maksud dia http://nyetok.com/2008/01/saiko/

Ah Fatt on Thursday, February 18, 2010 9:19:00 PM said...

kenapa mesti lelaki dipersalahkan? kenapa? kenapa? kenapa bukan kambeng jer? wakakaka

 

salamesrabadie | bLog cik gApiL Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal