Sunday, March 7, 2010

manusia sering hilang pertimbangan akal fikiran

diary miszgarfien

salam


sekarang ini, macam2 berita yang keluar kat surat khabar...yang pasal kekasih emak belasah anak kecik..yang pasal bayi mati sebab patah2 tulang...then kes buang anak...berita yang baru, bunuh pasangan sendiri sebab cemburu...yang lagi best, pasangan tu sesama jenis..ape la nak jadi sekarang ni

kadang2 ein terpikir juga, mana perginya akal mereka tu semua...contohnya pasal kes safiah tu..tak kan la mak dia langsung tak tau yang anak dia kadang2 kena pukul..tak la tak alert langsung dengan perubahan anak..sama dengan kes bayi india tu juga..nape percaya dengan orang luar..ein bukan nak blame sesapa..anak buah ein pun hantar rumah orang..tapi kami tak la lepas tangan camtu je...

kes couple tu pulak..budus ke ape...adooii..kamu tu dua2 perempuan..bukan boleh kahwin pun..hubungan tu tak kemananya...kenapa nak kena sampai bunuh2 hanya kerana cemburu..akal ade x???kalau sebut pasal kes cinta ni, malas rasanya..kadang2 manusia sanggup jadi budus dan hilang akal fikiran...

ape yang korang dapat dengan buat macam2 kat diri sendiri...nak bunuh pasangan??? sila la register nama kat lokap ye..nak cedera kan diri sendiri??? kena jadi bahan gelak dengan pasangan tu ade la..memang kita akan rasa sakit kena di tinggal kan...tapi cuba la pikir bila kita dh kahwin then bercerai or pasangan kita tu meninggal...lagi merana n derita kan...tapi mereka takde lak buat benda bukan2...tabah je mereka tu

ape2 pun, tolonglah berfikir dengan waras...Allah dah bagi kita akal...gunakanlah dengan sebaik yang mungkin...bila kita negetive, berusaha la untuk positive kan kembali..banyak kan muhasabah diri...



kadang kala ein bersyukur
bila abah x bagi ein bebas
bila abah kawal hidup ein
pasti ade kebaik kan nye kan




5 org kwn gapil on "manusia sering hilang pertimbangan akal fikiran"

apiih on Sunday, March 07, 2010 9:50:00 AM said...

yang pasti kiamat semakin dekat,dan bukan semakin jauh T__T

eiy_Da on Sunday, March 07, 2010 1:03:00 PM said...

manusia skang da hilang perimbanaagn...makin kejam dan mengikut nafsu semata-mata..huhuhu

Monkey D Luffy on Sunday, March 07, 2010 5:08:00 PM said...

ada akal x guna le tu

lemonade on Sunday, March 07, 2010 9:20:00 PM said...

mak safiah tu pun satu.
berkesedudukan. haihh. akhir zaman. macam2 yg berlaku.

Mawar_berduri on Monday, March 08, 2010 11:30:00 AM said...

takot bile manusia makin kejam....
dah lupe dosa pahala...

 

salamesrabadie | bLog cik gApiL Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal