Monday, March 22, 2010

sedikit pun cukuplah

diary miszgarfien


selalu aku berdoa
agar fmly aku ni beroleh kebahagian
harmoni, tenang n happy selalu
tapi aku tau
semua tu hanya la mimpi2 aku sahaja
sampai bila aku harus bertahan dengan semua ni
aku hampir2 jatuh tersengkur kerana dah tak tahan dengan semua ni

ya Allah
aku tau semua ni hanya la ujian-Mu yang kecil
adakalanya, aku mampu untuk hadapi
ada masanya, aku jua lemah

aku tak punya sape2 untuk aku luahkan
aku tak punya kkak or adk prmpn
yang ada hnya la kkak ipar
dia pun punya masalah sndr
pada sape lagi harus aku ngadu kan selain kepada Kau Yang Maha Esa

aku sedar
aku ade bro A n adk A
yang sentiasa support n di sisi aku
aku tau
aku punya echah n mira yang sgup dengar semua luahan hati aku
tp aku juga kena sedar
mereka semua tu
punya masalah jua
aku tak boleh membebankan mereka dengan masalah aku

Ya Allah
berilah sedikit kebahagian buat keluarga ku
sedikit pun cukup la
aku tidak meminta lebih2

dan dikala ni
aku sgt2 merindui stokin
jika dia ade
pasti dia menemankan diriku saat ni
menghibur kan hati dgn ragam diri nya
aku rindu kan suara stokin




9 org kwn gapil on "sedikit pun cukuplah"

apiih on Monday, March 22, 2010 12:55:00 PM said...

stokin nie mmg membwa kebahagian idop akak erk..msti rase sedih sgt2..huhuhu

..::..ein..::.. on Monday, March 22, 2010 1:16:00 PM said...

apiih...
stokin ni dh macam sebahagian dr diri akk..memang terasa sgt2 kehilangan dia

eiy_Da on Monday, March 22, 2010 1:20:00 PM said...

sabar yer ein..

Adik A said...

Akak!...
bertahan kak...byk2kn bersabar...hidup nie mang pnuh ngn dugaan dan cabaran...
akak selalu pesan pada adik tuk jd kuat...akak pn same la..
akak pn kena kuatkn hati, semangat!..
tabahkn diri akak..
wlupn adeq xbrd dcc akak...adeq ttp dhati akak kan...mmmmmm...adeq sntiasa brada dcc akak taw...
akak..
b strong!...byk2kn bdoa..beristighfar...
adeq doakn akak dpt menempuh hidup ini ngn pnuh sabar dan tabah...

..::..ein..::.. on Monday, March 22, 2010 2:06:00 PM said...

sis eiyda...
doa kan agr ein sentiasa sabar n tabah..moga pegangan agama ein x terpesong


adik......
sayu hati akk baca komen adk..hampir menitis airmata akk..insyaallah akk akn sentiasa kuat...akk tau adk sentiasa ade di cc n hati akk..sayang adk selalu..

akira said...

ein.. kte sme2 saling meluah.. ku punye kakak tp mereka pn cme tahu 10% je hdp aq.. kpd kwn2 la tmpat aq salu ngadu.. jd kire adil la 2kn, kte sme2 mngadu..jgn penah merase terbeban k..
nanges aq mbaca kisah stokin... yg hilang xkn berganti.. sbb ianya x sme.. takziah ein.....

sI tEDI on Monday, March 22, 2010 7:13:00 PM said...

sabar ein,
hadapi dengan positif...

Jaga diri. jaga kesihatan

ayong.qiela on Monday, March 22, 2010 9:32:00 PM said...

sis, be strong. ayong tahu lately mcm dah jrg comunicate ngn sis. huhu. sis, hope sis tabah ea. sume benda ada hikmah nye yer..

zaiMi on Monday, March 22, 2010 9:40:00 PM said...

sabar la. kita mintak panas sampai ke petang. tapi hujan di tengahari. kita ingat tuhan tak sayangkan kita. tapi rupa2nya tuhan nak bagi pelangi.

 

salamesrabadie | bLog cik gApiL Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal