Saturday, June 26, 2010

my calculation

diary miszgarfien


salam




hehehehe....saje je ein wat draft calculation gaji ein nnt...bukan ape, nanti senang ein nak buat ape2...xnak la membazir kat benda yang x perlu n yang x penting...ni memang cara ein setiap kali ein keje....

cara ni gak mendisplin kan diri ein supaya berjimat cermat..kena la menabung dari sekarang..nanti ada gak sikit simpanan untuk masa akn datang...ye la, kt xkan tau ape yang akn terjadi di masa hadapan kan



hehehehe...calculation utk pembelian kereta itu harus ye...kerete ape yg nak di beli, belum decide lg...tapi kalau tiba2 keadaan terdesak, mayb akn bli yg 2nd dulu....tapi akn cuba gak utk bli yang baru...ikut kan hati, nak beli motor dulu..tapi dh keje jauh ni, baik beli kete terus...

every month baki duit ein ade lebih kurang RM250 la...yang tu simpan utk diri sendiri...kalau ade kecemasan, xde la nak hutang bagai...

nanti mesti ada yang tanya, mana simpanan utk kahwin kan....perlu kerrr??? hahahaa...ein kan single lagi...tapi semua tu akn berubah bila "org tu" dah bagi jwpn yang pasti...anggap je la yg RM250 tu sebagai basic simpanan ein kearah itu..soal kahwin, ein dh xnak pk...biar "org tu" saja yg terakhir dlm hidup ein...andai dia pergi, cukup2 la dgn semua yg terjadi

sejak kenal dia, ein dah x terfikir lgsg utk cari yg lain andai dia berlalu pergi..tekad ein masa kenal dia, "dia yang terakhir dalam hidup ku"


doa kan segala yang ein rancang tu, berjalan dengan lancar ye..ein anggap ini sebagai cabaran buat diri sendiri



* org tu maksud nya mr.N la
mana ade yg lain selain dia





6 org kwn gapil on "my calculation"

apiih on Saturday, June 26, 2010 7:42:00 PM said...

waah..dh ade perancangan..bgs..huhu

..::..ein..::.. on Saturday, June 26, 2010 9:21:00 PM said...

apiih...
hehe...harus buat semua tu...xde la kang duit gaji tu melencong kemana2...

cheqna on Sunday, June 27, 2010 11:35:00 AM said...

salam
baguslah wat cam ni..at least kita tahu kemana mengalirnya duit kita kan..
salam kenal n ziarah =)

nAnA on Monday, June 28, 2010 2:07:00 PM said...

cik kak,cukup ke duit minyak 100 je???biar betul???kite sndiri pun sebulan spent duit minyak dkt 300 woo..

..::..ein..::.. on Monday, June 28, 2010 7:31:00 PM said...

nana....
myk kete tu 100 sebab share dgn abg n kkak ipar...klo x, mmg 300 gak...hehehe

nAnA on Wednesday, June 30, 2010 8:01:00 AM said...

ooooo kesahnye..sharing is caring..kite xde sape nk share pun..sob2..sedey2..hihihi

 

salamesrabadie | bLog cik gApiL Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal