Tuesday, June 8, 2010

pengemis dan peminta sedekah dan derma

diary miszgarfien



salam


ni entry nak lepas geram sebenarnya....selalunya ein akn turun kat lrt university...masa mula2 sampai mmg xtau nak lepak mana...duduk kat ats tempat bas tu...datang la sorang mamat ni minta sedekah tau derma untuk sekolah apa ntah

mula2 ein berat hati gak nak bagi tapi mamat tu mcm marah2 lak...time tu ein ikhlas kan la hati utk derma wpun sikit...pastu mamat tu terus je blah...ok fine

ingat kan pastu mamat tu dah xde...tup2 ein nmpk dia hari2 kat stesen lrt university tu...tension gilerr...dah xde keje lain ke...betul ke dia minta derma untuk sekolah tu...dalam hati nak je ckp ein keje kat mana biar dia jangan ganggu orang2 yg tgh tgu bas kat bawah tu...

tadi je dah bp kali dia turun bawah utk minta derma...bila orang xnak layan, dia mcm nak marah2....eh, kamu minta derma tu ada surat pengesahan ke...makcik2 yg ada pun bengang je dengan mamat tu

rasa skrg ni, ein rasa duit yg ein derma kan tu dah jadi x ikhlas..esok kalau ein jumpa dia lagi, mau gak ein sound dia....




0 org kwn gapil on "pengemis dan peminta sedekah dan derma"

 

salamesrabadie | bLog cik gApiL Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal