Tuesday, July 6, 2010

apa yang penting, KERJASAMA!!!

diary miszgarfien



salam


hari ini ein rasa nak membebel la....benda ni ein dah lama perhatikan....suasana kat tempat kerja...kat mana2 pun kita berkerja, sikap berkerjasama tu penting ye...ni tak, asyk nak ungkit la, suruh menyuruh....ishhh, xtau la nak kata ape

yang dh ade pengalaman berkerja, x salah kan bg tunjuk ajar pd yg baru...dan pada yang baru, jgn la nak sombong tak tentu pasal....

kalau ade rakan2 yg kena marah, jgn di jadi kan bahan...cuba la bagi semangat ke, kata perangsang ke...ni tak, dengar je ada yg kena marah, hbs di canang satu opis...lepas tu mula nak pinggir kan....

kalau mcm ni la sikap setiap pekerja, tak maju la jawab nye sesebuah syarikat tu...semua nak pentingkan diri sendiri...tak salah kan kalau kt hulur kan bantuan pada rakan2 yg lain..hulur kan bantuan tanpa mengharap kan ape2 balasan....

ni bila tak cakap TERIMA KASIH mula la ckp mcm2..."dh tolong pastu buat xtau je...sombong...ckp terima kasih pun susah sangat ke"

1 lagi....kenapa mesti nak berpuak2...nak bergeng bagai...pastu rasa x puas hati kat geng lain..cakap belakang....buruk2 kan...selisih bahu pun tak boleh kadang2...kalau berjumpa secara tak sengaja, tutur kata yg di keluarkan, perrrgghhhh, amat menikam kalbu....saling perli memperli

issshh, x paham betul la ein....bila pikir kan benda2 ni, kadang2 ein rasa lebih selesa bergerak solo....berkawan dgn semua orang...tak terikat dgn mana2 group...time keje, komitmen dan kerjasama tu yg paling penting...kalau semua nya berjalan dengan lancar, sape yang untung??? diri sendiri juga kan...

hurrmmm...lantak kamu semua la....pndai2 la bawa diri kat mana2 pun





*motif???
xde ape pun
saje je nak bebel2 kat sini
keh3


**mr.N.......
sorry tau x balas msg
ein x topup lg la
mmg tgh kering sgt2 ni




0 org kwn gapil on "apa yang penting, KERJASAMA!!!"

 

salamesrabadie | bLog cik gApiL Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal