Sunday, July 25, 2010

cerita di kampung tercinta

diary miszgarfien


mari mengupdate dengan gambar2 xtvt daku di kampung....ekekeekke...balik kampung kali ni sangat2 la best sebab tengah musim buah....heaven giler ok...kalau boleh, nak duduk bawah pokok rambutan tu setiap masa je...hahahha..giler ape bangun2 pagi je terus ngadap rambutan kat bawah pokok



yg ni pokok yang kat tepi pagar...kait kat pokok ni je sebab yang ni x banyak semut....hehe


rambutan pokok ni sangat2 la sedap...depan pintu dapur je...tapi...........semut nya, Ya Rabbi....sangat2 la banyak...


yang ni feberet ein...rambutan kuning yg molat2....ekekekek



tengah syok kait n kumpul kan rambutan yang kat tepi pagar tu, leh lak binatang2 ni lalu...utk mengelak kan mereka2 ini kejar ein, terpaksa la berselindung kat pagar rumah...hahahah...dah la mereka ni bukan nye nak terrus berlalu..leh lak mereka2 ni stop kat tmpt rambutan tu n nak mkn rambutan2 yg ein kumpul kan...gggrrrr...hampeh betul




meh tengok xtvt di malam hari pulak...hehehe...kat entry sebelum ni kan ein ade bgtau...ein blk kampung sebab ade kenduri...ein nye part utk kenduri, buat dadih n ambk tender basuh pinggan...hahahaha...buat dadih pagi2 lg dh settle...so, time orang masak lauk pauk, ein kat bawah pokok rambutan...keh3


banyak tak lauk pauk yg di masak....hehee...orang kampung tu mmg demand bab makan...gulai daging, ikan keli bersambal, sambal petai udang, sayur campur, aym goreng berempah n kuih...aym goreng rempah tu, idea ein + achu...letak limau sikit...klo ade madu mesti lagi sedap..perap dgn rempah dr pagi..ptg baru goreng...




ni buah2 yg ein bawa blk dr kampung....moktan yg bercampur n langsat n duku langsat....fresh dr kebun ok...masa blk dlm kete tu, berperang la dengan semut2 yg ade...ggggrrrr, sabo je la dgn semut2 tu


tapi...yang tak best nya....manggis takde kali ni....kuciwa je rasanya...manggis x menjadi kali ni...xtau la kenapa...masa kat kebun, siap berebut2 dgn yang lain...dapat la sorang sebiji manggis buat rasa...huhu...nak manggis...sape rumah nye ade kebun manggis...sila pos kat ein ok!!! ngeeeh3


gambar2 kanak2 ribena kat bawah ni, mereka ni buah hati ein...hahahah...tak sah kalau balik kampung, tak menyakat mereka...shamim n mimi ni anak along...mereka ank yatim...tapi mereka berdua mmg sangat2 chomey n petah bercakap...sabo je la kalau lawan cakap dgn diorg..




irfan nak main dgn shamim...tapi shamim wat derk je...hahahha....lantak korang la ye




hurmm....yang ni lak...mak ngah diorg yg chomey sentiasa...hahahhahaa....nak letak pic kat kebun, uuiiissshhh xboleh3....bahaya.....wakakaakka



takat ni dulu la ye....dah penat..x cukup tido..sakit kepala dari malam semalam tak surut2 lagi....










7 org kwn gapil on "cerita di kampung tercinta"

Papa meow on Sunday, July 25, 2010 10:37:00 PM said...

Kt umah ni mangis menjadi2, nak ke...jemput le heheheh

tukar2 le, sebab sini rambutan dihabiskan dek Cik Munyet :D

Menu tu nampak menyelerakan, kampung kat mana ni :D

..::..ein..::.. on Sunday, July 25, 2010 10:40:00 PM said...

papa meow...

hehehe...nak manggis!!! kat rumah ni pun rambutan dh xde..pokok dh kena tebang...klo x, memang kena serang dgn cik Nyet gak...

kampung kat n9...mmg menyelerakan..duduk kat kg, mmg mkn je la..

Papa meow on Sunday, July 25, 2010 10:42:00 PM said...

IC, Patut r nampak cam KaT n9. Papa kat k pilah...n9 kt ner ni?

..::..ein..::.. on Sunday, July 25, 2010 10:44:00 PM said...

hohoho..x jauh mana pun...kat rembau, kat astana raja...nak lagi senang, dekat dgn makam raja melewar

Papa meow on Sunday, July 25, 2010 10:47:00 PM said...

ic2...selalu lik kg memang lalu rembau, ikut kg batu, terus ke Kg Inas, jln berbukit berliku2 tu, ikut tampin pun leh gak :D

..::..ein..::.. on Sunday, July 25, 2010 10:51:00 PM said...

oowwh...achu ein ade kat tampin..dia cikgu sekolah...sedara mara belah mak, mmg ramai kat n9..ade kat tampin, rembau, kota

EyCa ZaKaRiA on Tuesday, July 27, 2010 4:22:00 PM said...

waa...beshnyer m0tan...

 

salamesrabadie | bLog cik gApiL Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal