Saturday, July 10, 2010

kita tidak pernah sempurna di dunia ini

diary miszgarfien





bila kita sayang seseorang tu, kt tak perlu kan sebarang sebab nape kita sayang dia...sebab perasan itu lahir dan terbit dr hati yang paling dalam...tak ada perkataan yang dapat menghuraikan perasaan tu

sayang seseorang kerana sesuatu seperti kecantikan, rupa paras, harta terasa seperti mereka tidak ikhlas menerima diri kita seadanya...memang betul, rupa paras, harta dan sebagainya sangat penting lebih2 lagi dalam zaman yang semakin mencabar ni....anggap sahaja andai kt dapat seseorang seperti itu, adalah 1 bonus yang besar dr Dia....

sayangi la diri dia kerana dia orang yg di utus kan oleh Allah untuk menjadi pasangan kt...redha dengan setiap yang Allah berikan pada kita...

setiap orang pasti penah membuat kesilapan..kt tak kan terlepas dari membuat silap...tp kita manusia, makhluk Allah yang di beri akal fikiran untuk berfikir...setiap hari, umur kita bertambah...menjadi kan kita semakin dewasa...dan menjadi kan kt manusia yg matang dalam berfikir...kesilapan masa lalu, pengaran buat diri kita di hari yang mendatang...kesilapan masa lalu, membuat kan diri kita sentiasa berusaha ntuk membuat yang lebih baik, memperbaiki segala kesilapan yg lepas

sebagai hamba-Nya yang kerdil ini, kita di ajar untuk meminta maaf dan memafkan setiap kesalahan atau kesilapan yg ada...yang dh berlalu tetap berlalu...jangan ulangi lagi...mula kan yang baru dgn semangat yg baru dan niat yang ikhlas







*maaf ayat tunggang langgang...taip sambil terpejam2 dh ni...dah xleh nak pk susunan ayat...harap ini dpat membantu pd persoalan kamu*




**xtau camne nak terangkan kat kamu
mmg takde jawapan nya
hny mampu berdoa dan tawakal



0 org kwn gapil on "kita tidak pernah sempurna di dunia ini"

 

salamesrabadie | bLog cik gApiL Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal