Sunday, August 8, 2010

buat mr.N dan rakan2 yg ein sayang

diary miszgarfien


buat mr.N yg ein syg...

terima kasih utk segalanya...tak terkata dah perasaan ni...bersyukur sangat2 dengan semua hikmah yg terjadi...alhamdulillah, segala berkat kesabaran dan pengorbanan ein terbalas jua....smpai bila2 pun, ein akn tetap setia di sisi naz..hny pd Allah ein panjat kan doa agr hati kt di satu kan, agr jodoh ini berpanjangan...

tak pernah terfikir di fikiran ini, semua ini menjadi kenyataan...bagai kan mimpi rasanya...semuanya berlaku dgn pantas...dan sehingga ke saat ni, rasa terkejut tu masih ade dlm diri ini...namun, ein syukur sangat2...segala apa yg kt lakukan, berserah la pd Allah..kerna Dia yg lebih mengetahui..

seperti mana dulu janji ein pd kamu, sama la juga pd harini dan pd masa2 yg akn datang...tak akn berubah sedikit pun...kasih dan sayang ni terlalu kuat buat kamu...indah sangat prasaan saat ini..bahagia sangat..moga tiada lagi dugaan buat diri ein..

terima kasih sayang untuk semua yg terindah ini...saya sayang kamu selamanya



buat rakan2 yg ein sayang...

terima kasih pada semua yg selama ini byk memberi kata2 semangat pd ein...terima kasih kerna sudi memarahi ein..ein yakin, pasti ada antara kamu yg geram kerana ein xnak dengar nasihat kamu kan...ein harap kamu paham nape ein terlalu degil n keras hati...segalanya dh terbalas...ein bersyukur kerna ada kawan2 yg prihatin seperti kalian....ein syg kamu semua...1 je yg ein pinta..teruskan berdoa utk kebahagian ein ini agar berkekalan...doa kamu semua, cukup bermakna buat ein...kerna doa kamu la, ein kuat hadapi semua dugaan ini...ein sayang kamu semua....doa kan kami utk melangkah ke peringkat seterusnya ye


andai lepas ni blog ni penuh dgn kata2 jiwang, jgn muntah pink tau...ye la, dalam hati ade taman bungan n rama2 dah ni....hehehhe....


terima kasih Ya Allah kerna mengkabulkan doa ku...syukur alhamdulillah


*dear....
keje kosong yg kamu tny
masa dlm phone tu
rasanya nak terima la
hehehe


26 org kwn gapil on "buat mr.N dan rakan2 yg ein sayang"

~Miss_eiyDa ~ on Sunday, August 08, 2010 7:01:00 PM said...

finally kn ein..huhu hope akan kekal sampai bila2 tamau tgk ein sedey2 dh..heppy2 k..lam ht der taman dh tu..phewwiitt..hehheh

..::..ein..::.. on Sunday, August 08, 2010 7:15:00 PM said...

sis eiyda...
alhamdulillah sis..syukur sgt2 dgn semua ni..mmg x terkata dh..
sis, thanks ye utk semua2 nya...ein syg sis sgt2...taman yg penuh dgn bunga tgu masa utk dipetik je....hehehe

cahayachenta on Sunday, August 08, 2010 7:41:00 PM said...

alhamdulillah..

tahniah ein.. bestnya pengorbanan ein dah mendapat hasilnya..

pray for me too k, dear...

EyCa ZaKaRiA on Sunday, August 08, 2010 7:55:00 PM said...

haa...bagus la kalau mamat tu da wat ko happy....aku doakan semoga ko berbahagia sampai bila2 ye..aku harap ko xkan bsedih lagi n doakan yang terbaik utk ko...

p/s : xjadi la aku nak hentak mamat tu ni...kang mati lak pokok2 bunga lam taman ko tu nnti...hihihihih

..::..ein..::.. on Sunday, August 08, 2010 7:56:00 PM said...

cahayachenta...
thanks raihan...x tergambar dh prsaan ni...ein akn doa kan raihan berjumpa dgn seseorg yg menghargai dan menyayangi diri raihan...tabah tau hadapi semua tu....

..::..ein..::.. on Sunday, August 08, 2010 7:58:00 PM said...

echah...
thanks my luvly n bestie frenz...insyaallah, moga akn berkekalan begini...

wooiitt, jgn la...x syg aku ke...hehehe...

EyCa ZaKaRiA on Sunday, August 08, 2010 8:07:00 PM said...

yela...pasal aku syg kt ko la ni xjadi aku nk belasah mamat tu...ngeee...tgh bunga2 cinta la ni...nnti penuh la blog ko ni madah2 pujangga...keskeskes~~~~~

..::..ein..::.. on Sunday, August 08, 2010 8:09:00 PM said...

echah...
ekekeke...den tau, ekau syg bonar dgn den kan kan...pasni jgn muntah pink tau klo ade ayat2 jiwang yg terpost...lalalalaaaa

*chah ye, dia baca blog ni ok....hehe

EyCa ZaKaRiA on Sunday, August 08, 2010 9:11:00 PM said...

biar la dy baca komen aku...pasni kalau dy buli ko lg aku belasah dy taw...hihihihi

p/s:kim salam kt dy aa...

to mr.N : haa...jg kwn saya tu elok2 kalau xmo kene blasah aaa...kes3~~

..::..ein..::.. on Sunday, August 08, 2010 9:22:00 PM said...

echah...
huhuuu...kejam sguh pesan ekau tu yo...

yashygsempoi on Sunday, August 08, 2010 9:25:00 PM said...

alhamdulillah..
orang doa2 kan yang terbaik je.. ^_^
hepi2 selalu.. jiwang2 x pe.. tu tanda org berkasih sayang.. ha3

..::..ein..::.. on Sunday, August 08, 2010 9:28:00 PM said...

yash...
mekaceh dikyash...alaaaa, kakein tau la dlm hati kamu tu pun ade taman gak kan...xpe2..hohoho

Fifie Ierina on Sunday, August 08, 2010 9:40:00 PM said...

salam...

sis, saya nak mengaku dalam entry nie yang saya memang selalu tension dalam hati saya ble akak selalu bersedih kerana terlalu menyintai seseorang sampai tak boleh nak nampak orang lain dah.. pada saya, tak perlu pun dan sia-sia je nak bersedih kerana seseorang yang tak reti nak hargai hati kita sebaik-baiknya...

padahal mungkin ade orang lain di luar sana yang lebih tahu bagaimana nak menghargai hati seorang wanita yang tahu menghargai cinta dalam hatinya, dan saya nampak akak adalah tergolong dalam golongan yang begitu.. wallahualam, Allah yang Maha Mengetahui segalanya..

kepada Encik Naz, saya hanya nak pesan satu sahaja.. anggaplah ini satu pesanan seorang adik yang sangat menyayangi kakaknya.. saya memang anggap kak ein nie macam kakak saya jugak, sangat baik orangnya.. tolonglah jaga hatinya dengan baik-baik sangat sebab die seorang yang terlalu degil dan terlalu keras hati apabila membicarakan soal hati dan perasaan.. alangkah bahagianya kehidupan seorang lelaki yang mendapatkan jodoh dengan seorang wanita yang benar-benar menyintainya dengan hati yang tulus dan ikhlas.. sejauh mana Encik Naz tahu bagaimana menghargai hatinya yang terlalu degil tetapi penuh dengan kasih sayang kepada satu-satunya lelaki yang dicintai, itu terserah sepenuhnya kepada anda..

dan pada kakak ein, semoga berbahagia dengan pilihan hati dan semoga berbahagia sehingga ke akhir hayat.. saya hanya tak nak lihat akak dilukai berkali2 dan insyaAllah saya doakan yang terbaik untuk perhubungan kalian.. semoga akan diakhiri hubungan ini dengan ikatan pernikahan yang sah dan halal untuk kedua-duanya.. amin amin ya rabbal alamin ♥♥

love,
fifie ierina ;)

..::..ein..::.. on Sunday, August 08, 2010 9:47:00 PM said...

fifie...
thanks dik..berlinangan airmata akk baca tau...insyaallah, moga semuanya akn baik2 je...doa akk x penah putus2 buat diri dia...

sampai 1 masa nanti, bila fifie sendiri alami benda ni, fifie akn phm...kerana setiap petunjuk yg Allah beri, menunjuk kan diri dia...

moga ini kali yg terakhir buat akk...moga jodoh kami panjang hga akhir hayat...thanks fifie kerana selalu marah akk...

syg fifie slalu

Fifie Ierina on Sunday, August 08, 2010 10:08:00 PM said...

hehehe.. kakak, orang kata kita marah seseorang tu kerana kita sayang kan? sama lah juga macam mak ayah kita yang selalu marah kita kalau mereka rasa kita dah lakukan kesilapan dalam kehidupan, kerana mereka hanya tak ingin melihat kita bersedih di kemudian hari.. sekiranya akak ingin meletakkan saya dalam keadaan yang sedemikian, maka saya sememangnya selalu marah akak dengan cara yang baik selama nie kerana saya sangat sangat sangat sayang pada akak..

akak janganlah nangis ya.. saya tahu akak sedang bahagia sekarang dan saya memang ikhlas sangat nak tengok kakak2 yang saya sayang sangat nie bahagia dengan pilihan hati masing2.. x kira lah sama ada akak, kak nass, kak eida, kak bell, mahupun kakak2 yang lain yang saya kenal di alam realiti.. akak mungkin lihat saya lebih kuat daripada akak dalam soal cinta, tapi sebenarnya dalam hati saya sangat lemah, sangat tidak kuat.. saya terlalu memahami hati seorang wanita yang mudah terluka kerana terlalu menyintai seorang lelaki, dan saya seboleh-bolehnya ingin minta pada Allah supaya orang lain tidak merasa dukanya dan pahitnya perasaan menyintai seseorang tetapi perasaan itu tidak dihargai.. saya tahu perasaan duka itu sesuatu yang terlalu hebat dan terlalu mendalam, tidak mampu digambarkan dengan kata2 tapi saya tahu saya tidak mampu minta kepada Allah perkara itu.. malah saya percaya tidak ada seorang pun di antara kita yang mampu kerana itu adalah lumrah dalam kehidupan.. dengan kepahitan yang paling hebat lah kita belajar untuk bangun dan kemudian berlari semula dengan kaki yang seolah-olah sudah separuh tempang.. bukankah begitu?

saya harap perjalanan percintaan saya yang kedua adalah perjalanan percintaan yang tidak mendatangkan terlalu banyak air mata berbanding yang sebelumnya.. semoga perjalanan percintaan saya yang selepas ini adalah yang hadir setelah saya menjadi seorang wanita yang halal untuk seorang suami, insyaAllah.. saya doakan akak yang sama juga ya.. ;)

sayang akak juga, kerana Allah.. semoga kebahagiaan kali ini tiada penamatnya untuk kalian berdua, amin amin ya rabbal alamin ;) ♥♥

Anonymous said...

Salam Semua. tq smua coz byk bg smgat kat buah hati sy.sy tahu sy byk lukekan hati ein.naz thu smua tu silap diri naz yg hy pentgkn diri sndiri.naz da agak stabil da now.smua nye btambah baik dlm hidup naz.Insyaallah ada rezki n jodh kami, harp kawan2 doakn la smge kami dppertemukan jodh.kami hy merncng n usaha tapi Allah yg akn menntukan segalenye.naz mintak maaf ats segale nye terutama kt diri ein n kawan2 yg lain k.Tq for evrthg.Assalamualaikum.....

..::..ein..::.. on Sunday, August 08, 2010 10:57:00 PM said...

My dear...
thanks a lot...ape yg dh berlalu, jgn di kenang lg..hidup kena di terus kan..slagi ein masih bernafas, slagi tu la kasih syg ein hny utk naz shj..semoga Allah merahmati jodoh kt dan satu kan hati kita sehingga akhir hayat kita...

tiada kata2 yg dpt di ungkapkan utk menyatakan betapa dlm nya kasih syg ini

neyra shazeyra on Sunday, August 08, 2010 11:39:00 PM said...

feeewwwiiiitt!


naz, hang jaga ein elok2. kalau aku tau hang lukakan hai dia lg, aku katok kepala hang. *amaran keras * ahahahhaa

..::..ein..::.. on Sunday, August 08, 2010 11:42:00 PM said...

neyra....
teeeeeeeeetttt.....u pun nak jd kejam ke...ishhh...smpai hati nak katok dia...kang i yg nangis ok...hahahha

bubbles182 on Monday, August 09, 2010 12:39:00 AM said...

ein sayang, glad that u finally find the happiness. ein tau knape org slalu marah2 slame nih. bukan saja2 nak marah2, sbb org syg kat ein. ein tau tu kan?

so, org harap pasni semuanya baik2 belaka... and insyaAllah ada jodoh hendaknya. :)

..::..ein..::.. on Monday, August 09, 2010 7:42:00 AM said...

bubbles182...
dearr...thanks dear..ein tau kamu syg kan ein..ein pun stg kamu juga..thanks ye utk semuanya...ein doa kan jue pun akn jumpa some1 yg mencintai n menyayangi dir jue sepenuh nya...

syg dak muchuk ni sgt2..hehe

Anonymous said...

hah!!!!!jgn lupe...sila pikirkn tema untuk ujung taun nie yer cik ein n en. nazrin yer.....t i gtau kat parent kite yer...kihkihkih.... wink...wink... wink..."rama - rama terbang dalam taman yg penuh ngan bunge..."

p/s : hari2 ley perli ni kat umh..kihkihkih..

..::..ein..::.. on Monday, August 09, 2010 7:36:00 PM said...

puan sazlin...
sekeh nak x....gggrrrr...diam2 sudah...

penuh dgn butterfly dh ni dlm hati

Anonymous said...

Alhamdulillah ein.. kedegilan hg mbawa rahmat akhirnya.. aq xtau nk ckp ape.. cme aq rse happy sgt hg da ok, pngorbanan hg mcm da berbalas..
sgguh, ikhlas aq ckp ein, hg mmg seorg yg sgt baik.. sahabat yg baik, wanita yg baik..
aq nk mtk maaf sbb da jrg2 brada di cc hg, sgala ape yg aq mcm t'marah kt hg psl kedegilan hg dlu.. hehe.. sgguh, kamu mmg sgt keras ati, cik nuri zahira.. ;)
tp Alhamdulillah.. kedegilan hg 2 mmg sgt berbaloi2.. hehe.. doa aq sntiasa mngiringi hang & Mr. N
moga ape yg berlaku adelah pngajaran yg baik buat korg berdua..
dan sila jaga kesihatan kamu baik2 ya.. =)

..::..ein..::.. on Tuesday, August 10, 2010 7:37:00 PM said...

mira...
mira...thanks for being my best frenz ok...frenz forever..thanks kerana sentiasa support aku x kira ape jua keadaan aku time tu..thanks sebab sentiasa tlg aku n thanks sebab sentiasa memahami sikap aku yg degil n keras kepala ni...hehhe...aku amat2 mengharap doa dr ko...doa kan kami sentiasa bahagia n berkekalan ye...

Anonymous said...

yup, frenship never end..
eh, baru pasan aq xletak nme juga tp nsb hg knal kn.. syg sma kamoo.. muahmuah.. hehe..
off course aq akn sntiasa doakn..
after all i'm really2 glad to see u smile again.. u deserve it....
may Allah bless u always my dear friend.. =)

 

salamesrabadie | bLog cik gApiL Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal