Tuesday, December 21, 2010

lepas geram punya pasal

diary miszgarfien


taknak citer pasal life ein kali ni...cuma ade sesuatu yang nak di sampai kan...kalau gadis tu jumpa diary comot ni, ein nak dia baca...sorry kalau nanti ada perkataan atau ayat2 yang agak kasar

ein tak kenal kamu dan kamu juga tak kenal ein...tapi kita kenal sesorang tu kan..umpama dia penghubung bagi kita..kita tak pernah bersua muka, tak pernah bercakap atau ape sahaja...tapi ein kenal siapa kamu...ein ikuti pasal diri kamu...bukan kerana kamu bagus atau istimewa...tapi kerana kamu seseorang kepada adk ein...ye betul dia bukan adk kandung ein tapi dia tetap seorang adik yang ein sayang

ein tak kan sebelah kan sesapa...kalau adk ein buat salah, dia tetap kena marah...tapi............

ape perasaan kamu jika kamu ada seorang adk yang rapat dengan kamu, adk yg kamu sayang tu di sakiti oleh orang lain...lbh2 lagi orang tu adalah orang yang istimewa dalam hidup nya...tak marah kah kamu dengan orang tu..bukan sekali dua akak nasihatkan dia...tapi dia tetap dengan kamu...mungkin kerana dia ikut perangai ein..setia dalam percintaan

ein pun tak tahu ape masalah kamu dengan ein..kamu marah adk ein jika dia berhubung dengan ein kan...ape yang kamu takutkan sangat dengan ein...kamu takut ein ambik dia dari kamu....hey, come on la...kamu ingat ein ni ape nak rampas2 hak orang...buka la sikit minda tu...kalau taknak adik ein tu cari orang lain, jaga la hati dia...ni tak...kamu marah2 dia...tuduh dia macam2

ape perasaan kamu kalau ein buat macam tu kat kamu?? ape perasaan kamu kalau adik ein tu buat benda yang sama macam yang kamu buat??? tension....bengang...marah....tipu la kalau kamu kata kamu suka...sebenarnya ape masalah kamu ni hah...seboleh2 nya setiap cakap kamu dia turut kan...setiap kata kamu, dia patuhi...agak nya kamu ni lebih sesuai dengan lelaki yang ego, panas baran, jenis mengkongkong, baru kamu nak paham ape yang adik ein alami kot...

ein malas nak campur tangan dalam hal ni...ingat kan ade perubahan...tapi perangai kamu tetap macam tu...yup, ein bukan la baik sangat...tapi mampu la juga berfikir...belajar pandai2 tapi kalau tak boleh fikir, tak tahu la nak kata ape dah..ni tak, tegur sikit tak boleh...ape semua tak boleh....weeeyy, pi duk dalam gua la kalau semua nya tak boleh...nak kerja pun kamu yang tentu kan, payah la....kamu tu sape???

haaaa, kan dah keluar bahasa2 indah..ikut kan hati memang la geram...nasib baik la mengenangkan adik tu je...kalau tak, keluar dah mcam2 bahasa...tu belum lagi kahwin...kalau dah kahwin nanti, entah macam mana la agaknya kan...

kamu ni ikhlas ke tak sayang kan adik ein tu..baik kamu cakap jujur...kang ade yang kena ......................... tak boleh cakap...bahaya...kang jadi bebetul lak...kalau betul kamu ikhlas, terima la diri dia, minat dia, perangai dia...jangan ubah dia...kamu yang akan sakit hati ni..

lagi 1..........boleh tak kamu tolong hormatkan privacy seseorang...bengang lak rasanya...semua nya kamu nak ceroboh....siap paksa2 lak tu....hampeh ok...hampeh............

isshhh...makin geram lak rasanya........dah la..kamu fikir la sendiri...banyak lagi benda nak luah kat sini...tapi xpe2...kita tengok je la nanti macam mana...kalau adik baca ni, adk nak marah akk pun, marah la...tapi akk tak boleh biar kan benda ni berterusan...bertahan la dik selagi adik mampu...akak tetap di sisi adik untuk support adik...jangan mengalah ye dik........akk tau adik akk tabah macam akk dia kan....hehe...dugaan kecik je ni dik..sabar tau


tak pasal2 taip kat sini....ggggrrrrrr....jangan sampai ein jumpa itu budak...hahahahahaa


6 org kwn gapil on "lepas geram punya pasal"

AD feez on Wednesday, December 22, 2010 12:29:00 AM said...

sabar ein sabar.... jgn mrh2.. x elok :)

..::..ein..::.. on Wednesday, December 22, 2010 6:40:00 AM said...

AD feez...

hahahhaha...bukan marah cuma geram je...ein kesian dgn adk ein tu...dh byk dia sabar...

Anonymous said...

klu awk xtau cite kseluruhan jgn nk memandai memenangkan sblh pihak aje lah!mmg lh yg awk dgr bnda2 bruk je!tp sbaliknye???ada awk tau jln cite yg sbnrny???ada awk tau cite kseluruhanny???yg awk dgr,yg awk nmpk kbrukn org tu aje tp kebaikn dia???pngorbanan dia???penderitaan dia??kekecewaan dia ats sikap sbnr adek ksygn awk tu ada awk nmpk???awk xnmpk smua tu sbb awk hnya mndgr kisah luahan rsa prkara2 yg bruk aje!!awk igt awk dh bgus sgt ke dh knal sgt ke prngai sbnar adek ksyg awk tu?? awk nk ckp awk baik sgt??prihatin sgt??syg sgt dkt adek awk 2??awk jgn lupa awk ngn dia tu adek ngn kakak angkat aje.hye klu awk kata awk baik sgt knp perlu brhubung ngn org yg awk xknl,xpnh jmp brani agkt status sbg kakak n adek angkt??brani sgt brkongsi msalah smua bgai?? dh jelas dlm islam perhubungn kakak angkat dan adik angkat yg berlainan jantina adalah di larang!so jgn pkir org lain je jhat!n jgn nk nilai ssuatu prkara tu dr sblh pihak aje!xpyh lh nk brlagak baik klu dri awk tu pn brmsalh jgak!

..::..ein..::.. on Friday, December 24, 2010 8:36:00 PM said...

hahahahhahah.....ada orang marah...pheewwiiitt...ade org terasa rupa nya...did i mention any name in my post...no rite...ish3...dasyat betul..rasa nye takde pun mention nama adik yg mana...yg marah berapi bagai gunung berapi tu nape...fyi, ein ade rmai adik angkat...

btw, thanks la ye skodeng kat sini...wakakka....nnt leh jemput reramai serang sini lak...lalallala

..::..ein..::.. on Friday, December 24, 2010 8:39:00 PM said...

rasa nak tambah lak...hbgn adk dan kkak angkat mana ade terlarang...awak bawa fakta mana ni..ade mana2 fatwa x...atleast kan, sy x bersentuh dengan dia..gf / bf tu tak haram ke?? keh3...awk, awk...klakar lak bila ein baca..gelak gulem3 lagi...

Anonymous said...

pmpn sial!igt ak men ckp je ke ha? ko tu yg xreti nk bca bku2 motivasi so xpyh nk ckp lebeh lah!hye!jgn nk slah kn ak lh!xpyh lh ko nk gelak2 kn ak!apa lg yg ko nk gelak pasni??ak bca bku motivasi??gelak lh ko puas2!ye mmg ak bca!ak dlm proses nk brubah!tp nmpknye ko ni mmg nk cari psal ngn ak!

 

salamesrabadie | bLog cik gApiL Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal