Thursday, June 16, 2011

monolog III

diary miszgarfien


tadi ada terbaca luahan seorang kawan...aduuh...rasa kesian gak...tapi, inilah realiti yang harus dia hadapi..mungkin kerana usia yang masih terlalu muda, membuatkan dia rasa sensitif...rezeki dia di tawarkan kerja sesudah habis SPM....untung sangat2...tidak seperti kami yang lain2...belajar bertahun2, interview pelbagai baru dapat...tapi, itupun dengan gaji tahap SPM...

itulah yang dikatakan rezeki...kita tak kan tahu...

di usia yang muda, memang banyak cabaran yang perlu dia tempuh lebih2 lagi bila berada di persekitaran orang yang lebih berusia...hormat tetap hormat tapi biar bertempat dan berpada...walaupun ein adalah kakak kepada mereka, ein tetap hormatkan mereka dalam cara yang tersendiri..walaupun ein tahu diri ni sering diperkotak katik kan oleh mereka, tidak mengapa..maafkan sahaja dan jangan ambik hati sangat

marah tetap marah...terasa tetap terasa...tapi cepat2 la usir perasan itu dari hati kita...lepaskan kemarahan di saat itu jua...jangan pendam...seperti yang ein kata sebelum ni, kita tak kan dapat puaskan hati semua orang..sedangkan hati sendiri pun belum tentu

insyaallah, ein akan cuba bimbing dia menjadi adik yang kuat dalam hadapi cabaran...yang penting, jangan mudah lemah...walaupun kita lemah, jangan tunjuk kan papda orang lain (pinjam nasihat echah)

ein ni, nasihatkan orang pandai...tapi diri sendiri tetap di buli oleh orang lain...bak kata mr.N, biarkan mereka buat ape yang mereka nak buat..kita jangan sesekali buat seperti mereka atau kita pun sama sahaja seperti mereka..



2 org kwn gapil on "monolog III"

Cik Aishah Zakaria on Friday, June 17, 2011 8:49:00 AM said...

asal muke ko nmpk pucat ni?xsihat ke?

miszgarfien on Friday, June 17, 2011 9:18:00 PM said...

echah....

errkk, pucat ke...aku sihat je weeii..terlebih sihat pun ada ni...time ni balik keje la...aku kan x suka mekap dr dulu...kulit aku pun dh x mcm dulu..wuwuu...nnt ko mekap kan aku ye

 

salamesrabadie | bLog cik gApiL Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal