Monday, July 25, 2011

mengalah lagi untuk tahun ini

diary miszgarfien

minggu depan dah start bulan ramadhan...maksudnya, bulan untuk kita berpuasa...rasa macam excited pun ada..tapi rasa macam biasa pun iye gak...haaa, macam mana tu...

ein bukan nak citer pasal puasa....tapi pasal raya...heheheh, ok ape...puasa pun belum dah fikir raya eh....hurrmm, bukan lah...tahun ni, tahun kedua ein berpuasa dan menyambut raya sebagai seorang pekerja...rasa macam baru je hari itu buat sambutan hari raya kat opis...

tahun ni........................sama la juga macam tahun lepas...di mana, ein mengalah dari segi cuti..ikutkan hati, memang la nak cuti raya...siapa yang tak nak kan...tapi, dah semuanya taknak mengalah...siapa yang nak jaga opis tu...mahunya bos mengamuk nanti

seorang bagi alasan jauh, seorang bagi alasan anak kecik, seorang bagi alasan baru kahwin...semua la nak bagi macam2 alasan kan...mana taknya, tahun ni cuti raya kan pertengahan minggu iaitu dari hari selasa-khamis...untuk hari isnin tu, semua la volunteer untuk kerja...balik malam raya baru ada feel katanya...yang jadi masalahnya, untuk hari jumaat tu, siapa yang nak naik keje

hurrmm....muka ni la juga kan...alasan mereka, ein dekat..belum kahwin..mekasih la ye...bahagianya aku rasa weeeii...memang la incharge ada tanya, betul ke ein taknak cuti...kalau jawab YA, serba salah ein jadinya...lebih baik jawab TAK jeeeee





4 org kwn gapil on "mengalah lagi untuk tahun ini"

HH on Tuesday, July 26, 2011 9:33:00 PM said...

Salam Ein,
X pe ..mengalah bukan bererti kalah... sekurang2nya Ein still boleh raya kan...dengan family tercinta..Ada saudara2 kita mungkin dapat cuti untuk beraya..tapi mereka dah kehilangan orang tersayang tuk mereka beraya bersama..
So bersyukur dengan pe yang kita ada k :)

miszgarfien on Tuesday, July 26, 2011 9:35:00 PM said...

wslm....
alhamdulillah, ein bersyukur dengan ape yg ein ada...entry ni sebenarnya bukan pasal cuti raya...tapi ada maksud tersirat yg ein cuba sampaikan...

HH on Tuesday, July 26, 2011 11:52:00 PM said...

jelaskan ape yang tersirat dalam next entry (^_^)...
sebab pasti ramai yang tak dapat tangkap maksud tersirat itu ...

miszgarfien on Tuesday, July 26, 2011 11:54:00 PM said...

hurm...xleh la nizam...skrg ni, yg berkaitan dengan keje, xleh lurus sangat utk bercerita :(

 

salamesrabadie | bLog cik gApiL Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal