Tuesday, October 18, 2011

penindasan

diary miszgarfien


semakin hari....ein rasa semakin takde mood nak pergi keje....rasa nak tukar jabatan...semakin hari, semakin kena tindas....apa kami ni tak boleh bersuara ke...kenapa semua benda harus kata YA...paksaan namanya tu

kami bukan seperti staff2 kalian tu semua...mana perginya staff2 yang beratus tu....tak kan la untuk dapatkan 5 orang pun tak boleh...kenapa mesti kami??? dari bahagian kami sahaja...mana bahagian2 yang lain...setahu ein la, bawah jabatan tu ada banyak bahagian....tapi kenapa mesti kami yang kena....yang paling bagus, nak PEREMPUAN sahaja.....

geramnya!!!!!!!!!!!!!! ein tak boleh nak lepaskan semuanya......tak boleh nak luah kan geram ni habis2....kalau ada meeting sampai pukul 10mlm....pukul 10 tu kami kena tercongok kat situ eh??? kami ni takde keluarga ke...jangan samakan kami dengan staff2 kamu..mereka memang di latih begitu....tapi tidak kami...

dalam kursus pun ada menyatakan, semua tu bukan kerja kami....ye betul, kena ikut arahan dari semasa ke semasa....tapi biarlah berpada....ni namanya PENINDASAN.....mana hak kami?? bukan nya dapat gaji or elaun tambahan....kebajikan terabai....dah la kata kami ni macam2....kami pun tak minta masuk situ....

kalau la boleh buat laporan............kalau la boleh buat aduan.......

rasa bengang, sakit hati....semuanya ada...ein tau, tempat tu tempat ein cari rezeki....tempat yang beri ein duit gaji untuk meneruskan kehidupan...letak la sesiapa pun di tempat kami....pasti korang tahu bagaimana rasanya semua ini......bukan bermaksud ein tak bersyukur...syukur sangat2....cuma, penindasan tu semakin hari semakin melampau....kalau tak suka kami, bagitau kementerian cakap tak perlukan kami.....





2 org kwn gapil on "penindasan"

Baizura Khosaini on Thursday, October 20, 2011 5:39:00 PM said...

harap2 hal ni dapat selesai secepat mungkin.kesian kt ko ein,dgn staff2 lain kena hadapi situasi ni.Klu aku pun bengang.huhu

miszgarfien on Thursday, October 20, 2011 8:13:00 PM said...

zura....

bengang la kat sini....makin menjadi2 diorg buat kami.... :(

 

salamesrabadie | bLog cik gApiL Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal