Tuesday, October 9, 2012

diary miszgarfien



sejak tiga tahun lalu, aku berusaha utk meredhakan segala ape yg terjadi dalam hidup ni...menerima segalanya dgn hati yg sgt terbuka...mempercayai setiap yg berlaku ada hikmah yg Allah ingin tunjukkan

kadang kala, aku mengeluh jua....kadang kala, aku jatuh jua...aku hanya manusia biasa yg tidak sempurna....yg kadang kala melakukan kesilapan...itu lah aku

begitu juga dalam persahabatan....siapa jua yg aku selesa berkawan, aku menerima siapa dia dengan seadanya....jahat macam mana pun seseorg tu, tapi kalau hati dia baik, aku x pernah kisah pun....mereka pun manusia juga

kepercayaan yg beri, hargai la....bila kepercayaan tu sudah tiada, jgn di cari atau di rayu lg...bukan senang utk kita memberi kepercayaan kepada org lain....kalau di sia2 kan, sendiri la rugi...jaga la kepercayaan tu selagi org mempercayai diri kita

tempoh tiga tahun tu, ikutkan bukan la lama....banyak yg aku pelajari dalam tempoh tu...banyak pengalaman yg aku xkan lupakan....adakah aku menjadi insan yg matang??entah la...yg aku tau, hati aku menjadi semakin keras...semakin dingin....

takut aku berubah menjadi semakin teruk....tidak hirau dunia luar...tidak kisah hal sekeliling...tidak mendengar kata nasihat org lain...haaiihhh....berubah la menjadi lebih baik...semua tu kan dugaan....dugaan yg menguji tahap keimanan dalam diri kita....menguji tahap ketahanan mental dan fizikal

Allah sayangkan kita semua...so, kita pun kena la sayangkan diri sendiri n hargai ape yang Allah beri pada kita...hargai dengan sebaik2 nya





0 org kwn gapil on " "

 

salamesrabadie | bLog cik gApiL Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal