Thursday, December 20, 2012

luaran yang cantik belum tentu dalamnya cantik juga

diary miszgarfien



keadaan dah semakin menjadi2...dah makin tegang....kalau tidak berpuasa hati dengan sesapa, kenapa tidak luahkan secara berdepan....kenapa mesti nak beritahu satu dunia akan hal tu....

selama ni orang sekeliling, kagum dengan kamu....kata kamu baik, bagus dan macam2 lagi....tapi hakikatnya??sedangkan dalam islam pun ada memberitahu bagaimana caranya untuk kita menegur seseorang tu....bukan ke cara kamu tu seperti memalukan orang lain....mengaibkan orang lain

maaf.....

kamu dah hilang hormat dari kami di sekeliling kamu....jangan menuding jari atau mencari salah orang lain umpama kamu tidak pernah buat salah....jangan suka2 nak menjatuhkan hukum pada orang lain...biar Allah yang menilai dosa pahala kita...

kesian dengan kamu.....

tapi kamu yang pilih untuk di jadikan begini....ape yang kamu dengki kan sangat dengan mereka2 di sekeliling kamu....andai kata benda ni tersebar, pasti kamu yang membawanya...

biarlah orang sentiasa berkata kita ni jahat...berkata kita ni macam2...semua yang tak baik.....takpe....tak kisah....daripada orang sentiasa beranggapan kita ni baik tapi hakikatnya dalam hati tu............

jangan menilai seseorang tu dari kaca mata yang kasar....nilai la mereka2 itu dengan mata hati yang halus....




*luaran yang cantik, belum tentu dalamannya cantik dan baik juga*






0 org kwn gapil on "luaran yang cantik belum tentu dalamnya cantik juga"

 

salamesrabadie | bLog cik gApiL Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal