Wednesday, October 31, 2012

diary miszgarfien 2 org kwn gapil



ku pilih hatimu




ku pilih hatimu tak ada ku ragu
mencintaimu adalah hal yang terindah
dalam hidup ku oh sayang
kau detak jantung hati ku

setiap nafas ku hembuskan nama mu
sumpah mati hati ingin memilihmu
dalam hidup ku oh sayang
kau segalanya untuk ku

janganlah jangan kau sakiti cinta ini
sampai nanti di saat ragaku
sudah tidak bernyawa lagi
dan menutup mata ini untuk yang terakhir

setiap nafasku
hembuskan nama mu
sumpah mati
hati ingin memilih mu
dalam hidup ku oh sayang
kau segalanya untuk ku

janganlah jangan kau sakiti cinta ini
sampai nanti di saat raga ku
sudah tidak bernyawa lagi
dan menutup mata ini untuk yang terakhir

oh tolonglah jangan kau sakiti hati ini
sampai nanti di saat nafasku
sudah tidak berhembus lagi
karena sungguh cinta ini cinta sampai mati

tolonglah jangan kau sakiti cinta ini
sampai nanti aku tidak bernyawa lagi
dan menutup mata ini untuk yang terakhir

oh tolonglah jangan kau sakiti hati ini
sampai nanti di saat nafasku
sudah tidak berhembus lagi
karena sungguh cinta ini cinta sampai mati
cinta sampai mati






Tuesday, October 30, 2012

diary miszgarfien 0 org kwn gapil



Agaknya......

Hidup aku ni mmg utk menerima ugutan je kan

Xpe laaa

Menangis la wahai hati

Aku dh x mampu nak suruh hati ni kuat

diary miszgarfien 0 org kwn gapil




Penat....

Hati aku penat sangat2

Kadangkala, aku mohon.....

Biarlah aku tiada lagi

Supaya aku tak perlu lalui semua ni

Nak kata aku bercakap seperti orang xde iman??

Aku masih ingat segala ajaran agama islam yg aku belajar sejak dari kecik

Aku penat.....

Penat sangat2

Hidup sentiasa di penuhi dengan amaran

Hidup yang sentiasa di penuhi dengan ugutan

Ambil la......

Ambil aku pergi

Aku xnak kehidupan seperti ini

Bukan aku tidak bersyukur

Malah, aku syukur dengan segala yang Allah kurnia kan

Aku penat......

Terlalu penat.......

Di mana ruang untuk aku???


Aku berserah pada-Mu Ya Allah

Sunday, October 28, 2012

diary miszgarfien 0 org kwn gapil





SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA





makan daging korban tu beringat2 sikit....jangan sampai memudaratkan kesihatan pulak

Friday, October 26, 2012

diary miszgarfien 0 org kwn gapil





nampaknye diary comot ni ada tukang skodeng yg baru

agagaga

jgn skodeng lebih2 ye

nnt ada lak yg hati or jantung yg berdarah

keh3






Monday, October 22, 2012

diary miszgarfien 0 org kwn gapil



wanita



di sebalik semua lelaki di dunia
pastinya di dukung seorang wanita
dia berkorban untuk
memberi yang mampu
demi insan yang di sanjung dalam hidup

tatang hatinya bagai permata
luangkan masa untuk bersama
bilang padanya kau sayangkan dia
sepenuh jiwamu

tenangkan hatinya bila resah
setia di dalam ceria dan gundah
itulah saja balasan di minta
seorang wanita

senyumannya mampu mengubati pilu
ketika dunia tak kelihatan indah
wajahnya yang ayu
menenangkan kalbu
jangan kau hampakan cintanya yang tulus

itulah dia seperti dia menyelimutmu
itulah saja balasan di minta
seorang wanita






Thursday, October 18, 2012

diary miszgarfien 0 org kwn gapil





rindu.......

rindukan mr.N

risaukan mr.N

ape la khabar dia kat wad tu

dh kena operate ke

atau, masih terbiar tanpa sebarang rawatan

nak pegi jenguk, macam tak sampai hati

nanti mesti sedih

cepat sembuh ye mr.N syg

sy dh rindukan kamu sangat2 ni







Tuesday, October 16, 2012

diary miszgarfien 4 org kwn gapil



dreber kontena tu dh buat report......report dia kata ein yg salah......dr mlm td lg mood dh down sgt2....lgsg xleh nak fikir sgt.....migrain la nnt jwb nye

harini kat opis, baru la perasan sbnr nye emosi ein x stabil lg.....semangat x pulih lg....ni pun dh meronta2 nak balik....

semua org suh ein jual kete tu.....igt ein ni tokey kete ke leh main jual then beli lain.....tu la harta ein yg ein beli guna duit ein sendiri....biar la kete tu dh xde value lg....ein tetap sygkan kete tu...selagi kete tu mampu berkhidmat dgn ein, selagi tu la ein akn guna kan ia

stressss!!!!

nak nangis x boleh.....ein kan gagah!!

istighfar byk2 je ni

ein tau Allah tebgah menduga ein....ein kena kuat....kena redha n tabah

Allahuakbar


nak balik!!! nak rehat kat rumah!!





Saturday, October 13, 2012

peristiwa ngeri mr.N

diary miszgarfien 2 org kwn gapil



12/10/2012 - 6.30pm - flyover batu belah


semuanya berlaku dgn terlalu pantas...cuma tersedar bila kontena dh melekat kat sebelah kanan mr.N.....turun kereta terus gaduh dengan dreber kontena - india...time tu dah x ingat ape...rasa nak belasah dreber tu je sebenarnya...terus jerit bila tengok mr.N melekat kat kontena tu

call abah sambil tangan shaking...cakap pun dh mcm orang x betul...lupa nak ambik gambar waktu mr.N melekat dgn kontena...tak teringat langsung...cuma fikir nak alihkan kenderaan sbb jalan dh jem teruk

bila dh alih kereta, baru la teringat nak ambk gmbr kontena n mr.N.....time tu baru tersedar yg mr.N remuk teruk...terus nangis sambil pegang body mr.N.....dreber kontena nak blah tp sempat tahan...abah dh nak sampai....mint ic n no.phone dreber tu, dia lgsg xnak bg...dia kata nak report tp nak blk port dl utk hntr barang....

ganti tayar yang pecah then terus pi balai....selesai report terus hntr mr.N masuk wad...sebulan la nnt mr.N kena tahan...


time tengok keadaan mr.N ni, baru la rasa sayu n sedih sgt2







kepala kontena tu betul2 berhenti kat side mirror yg terkulai tu



kena hentam dari belakang sampai depan



sportrim blkg ni rosak/pecah




tayar berlubang kena besi pemijak kaki kontena yg patah


ni la kontena tu




kerosakan kat kontena tu




ni pun ein still lg tak ok....masih lg rasa terkejut...rasa blur je...syukur la ein xde alami apa2 kecederaan...nasib tak terhantuk kat stereng sbb pakai sitbelt...syukur sangat2





Tuesday, October 9, 2012

diary miszgarfien 0 org kwn gapil



sejak tiga tahun lalu, aku berusaha utk meredhakan segala ape yg terjadi dalam hidup ni...menerima segalanya dgn hati yg sgt terbuka...mempercayai setiap yg berlaku ada hikmah yg Allah ingin tunjukkan

kadang kala, aku mengeluh jua....kadang kala, aku jatuh jua...aku hanya manusia biasa yg tidak sempurna....yg kadang kala melakukan kesilapan...itu lah aku

begitu juga dalam persahabatan....siapa jua yg aku selesa berkawan, aku menerima siapa dia dengan seadanya....jahat macam mana pun seseorg tu, tapi kalau hati dia baik, aku x pernah kisah pun....mereka pun manusia juga

kepercayaan yg beri, hargai la....bila kepercayaan tu sudah tiada, jgn di cari atau di rayu lg...bukan senang utk kita memberi kepercayaan kepada org lain....kalau di sia2 kan, sendiri la rugi...jaga la kepercayaan tu selagi org mempercayai diri kita

tempoh tiga tahun tu, ikutkan bukan la lama....banyak yg aku pelajari dalam tempoh tu...banyak pengalaman yg aku xkan lupakan....adakah aku menjadi insan yg matang??entah la...yg aku tau, hati aku menjadi semakin keras...semakin dingin....

takut aku berubah menjadi semakin teruk....tidak hirau dunia luar...tidak kisah hal sekeliling...tidak mendengar kata nasihat org lain...haaiihhh....berubah la menjadi lebih baik...semua tu kan dugaan....dugaan yg menguji tahap keimanan dalam diri kita....menguji tahap ketahanan mental dan fizikal

Allah sayangkan kita semua...so, kita pun kena la sayangkan diri sendiri n hargai ape yang Allah beri pada kita...hargai dengan sebaik2 nya





Saturday, October 6, 2012

diary miszgarfien 0 org kwn gapil


dejavu -shahanshah


kau muncul di depan itu
tika aku mula melupakanmu
kini ku dalam pertama
seperti dejavu kau pun tahu

tanpa ada penjelasan
kau datang dan pegi
aku cuma mainan
cintaku bukan palsu
tak seperti cintamu

tuhan tolang jauhkan diriku
dari si dia kerna ku tak mampu
menahan dari mencintai dirinya
kerna cintamu tak mungkin ku miliki

kau pergi sekali lagi
tika aku mula mengharapkanmu
cintaku bukan palsu
tak seperti cintamu

tuhan tolong jauhkan diriku
dari si dia kerna ku tak mampu
menahan dari mencintai dirinya
kerna cintamu tak mungkin ku miliki




Thursday, October 4, 2012

diary miszgarfien 0 org kwn gapil



aku yang tersakiti


pernahkah kau merasa jarak antara kita
kini semakin terasa setelah kau kenal dia
aku tiada percaya teganya kau putuskan
indahnya cinta kita yang tak ingin ku akhiri
kau pergi tinggalkanku

tak pernahkah kau sedari akulah yang kau sakiti
engkau pergi dengan janjimu yang telah kau ingkari
oh tuhan tolonglah aku hapuskan rasa cintaku
aku pun ingin bahagia walau tak bersama dia

memang takkan mudah bagiku tuk melupakan segalanya
aku pergi untuk dia

tak pernahkah kau sedari akulah yang kau sakiti
engkau pergi dengan janjimu yang telah engkau ingkari
oh tuhan tolonglah aku hapuskan rasa cintaku
aku pun ingin bahagia walau tak bersama dia
(walau tak bersama dia)

oh tuhan tolonglah aku hapuskan rasa cintaku
aku pun ingin bahagia walau tak bersama dia





sakit.....
memang sakit
tapi belajar untuk menerima





 

salamesrabadie | bLog cik gApiL Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal