Saturday, February 2, 2013

muhasabah diri

diary miszgarfien




tenang......relax......tu la yang ein rasa kan sekarang ni...seolah2 rasa macam takde masalah pun.....hahahaha...siyesly, ein lebih selesa begini

kurangkan bercakap....cakap bila perlu je.....senantiasa memaafkan orang lain....jangan di lupakan kitab Allah......syukur di kurniakan seorang sahabat yang banyak merubah and menyedarkan diri ein ni

rasa bahagia macam ni walaupun masih berstatus single....takde rasa risau pun dengan hal tu....sebabnye ein percaya dengan ketentuan yang Allah dah aturkan untuk hidup ein....berusaha tetap berusaha....kalau tak usaha, macam mana Allah nak makbulkan apa yang kita doakan....

ein tau ada segelintir rakan2 yang terasa hati dengan perubahan ein ni....tapi sampai bila kita asyik nak memikirkan hal orang lain kan....lagipun, ein bukan nye berubah menjadi seseorang yang lebih teruk....ein hanya ingin memperbaiki diri...mendekatkan diri dengan pencipta alam semesta....harap sangat mereka paham akan perubahan ein ni....

umur kita makin singkat...bila2 masa saja kita boleh pergi mengadap pencipta kita....tak kan nak tunggu dah nazak baru nak sedar...memang dah sepatutnya ein berubah....ein dah banyak bazirkan masa untuk benda2 yang tak berfaedah....ein dah rugikan masa yang ada....

semoga ein berubah menjadi seorang yang lebih baik dari semalam dan yang lepas2...insyaallah






0 org kwn gapil on "muhasabah diri"

 

salamesrabadie | bLog cik gApiL Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal