Saturday, March 23, 2013

ketenangan yang di cari

diary miszgarfien




layan siaran langsung Malam Cinta Rasul live dari dataran merdeka...meriahnya...seronoknya....kan best kalau dapat join mereka kat dataran tu...mesti si dia pun ada kat sana

dengar mereka mendendangkan Qasidah Ya Hanana dengan sangat merdu...Allahuakbar....timbul satu perasaan yang sangat aneh dalam hati ni...

nekad!!!

insyaallah....kalau rajin dalam minggu ni or minggu depan akan habiskan bacaan al-quran buat kali ke3....bukan untuk riak atau bangga..masih banyak yang perlu di baiki baik dari segi bacaan mahupun hukum tajwid...masih banyak kelemahan

boleh tak nak reward diri dengan Al-Quran pelangi??

pernah seorang kawan bertanya...kenapa tak ulang je dengan Al-Quran yang sama....nanti Al-Quran tu akan terbiar je dan berdosa kan kalau itu yang terjadi...Astaghfirullah....ampun kan aku Ya Allah....bukan itu niat ein...tengok la nanti macam mana

nekad!!!

nak cari jubah jugak....hari tu ada juga usha2 tapi belum jumpa yang berkenan...nanti usaha cari lagi...jalan TAR dengan PKNS ada...cari kat situ je la....bukan niat nak menunjuk baik....tidak sama sekali...ein cuma ikut kata hati ein je...jangan nilai ein berdasarkan pakaian ein...masih belum sempurna lagi...

sebelum ni selalu juga mak suruh buat solat Dhuha pepagi...selalu cengelat....insyaallah....akan rajinkan kan diri lepas ni...banyak manfaat solat Dhuha ni sebenarnya...cuma ein je yang malas sangat2...

doakan semoga ein berubah menjadi insan / muslimah yang baik dan solehah ye...ein akan cuba perbaiki lagi diri ni..sikit demi sedikit ein temui ketenangan hati dan jiwa ni...banyakkan mengadu pada Dia...dekatkan diri pada Dia....ein banyak minta petunjuk dari Dia dalam solat Isthikarah dan solat Hajat...alhamdulillah...semakin tenang...semakin redha...

jooom sambung layan Malam Cinta Rasul....tenang je jiwa ni...






0 org kwn gapil on "ketenangan yang di cari"

 

salamesrabadie | bLog cik gApiL Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal