Friday, July 19, 2013

diary miszgarfien 1 org kwn gapil





terlalu banyak benda yang aku terima hari ni....semuanya membu tkan airmata aku mengalir

hal pejabat

hal seseorang

aku dh tak larat...aku dah tak kuat....aku dah tak terdaya

aku dah hilang semua kekuatan yang ada

gabungan yang sangat hebat untuk hari ni.....

di saat aku belajar menerima seseorng...di saat aku belajar membuka pintu hati...di saat itu juga aku dapat tahu aku bakal kehilangan seseorg

dugaan apakah ini...hikmah apakah yang tersirat

aku tak mampu nak terima apa2 dah.....pulangkan balik kekuatan yang telah kamu ambk






Wednesday, July 17, 2013

berbelah-bagi

diary miszgarfien 1 org kwn gapil




sebenarnya.....hati ni dah terbelah dua...sebab tu wujudnya entry tetapkan hati ni...dalam entry tu pun ada menyatakan perasaan ein yang sedikit pudar.....

bila rakan2 di opis dapat tau ein berkawan dengan dia, semua doakan kami....semua nak tengok kami kekal....masalahnya, ein sendiri tak tahu apa status ein pada dia....ada yang minta ein untuk mula kan dulu...tapi.......itu sangat la bukan ein

lately ni ein rapat dengan seseorang.....rakan 1 pejabat juga....ein tak tahu camne nak respon pada dia....beria dia untuk membuka pintu hati ein ni....entah la....

ada yang pesan, lenih baik kita terima orang yang sayangkan kita...betul....tapi...macam mana kalau si dia pun sayangkan ein dalam diam???

si dis masih lagi mengambil berat tentang diri ein...tak pernah miss mesej ein untuk bersahur...ein punya prinsip...kalau boleh taknak pasangan yang depan mata...maksud ein sepejabat la...walaupun si dia sepejabat, tapi kami berlainan waktu keje dan berlainan bangunan...ein tak reti kalau pasangan sentiasa depan mata....rimas pun ada juga...nak buat keje pun tak selesa...sentiasa di perhatikan...huurrmmm

huurrmm.....buntu...kusut memikirkan....siapa yang akan ein pilih...siapa yang akan ein tolak

kalau di saat ni...hati ein masih pada si dia....walau sedikit dari hati ni dah teralih arah






Monday, July 15, 2013

tetapkanlah hati ku

diary miszgarfien 2 org kwn gapil



sebulan aku tanpa dia
sebulan aku berjauhan dengan dia
rindu.....
sungguh aku rindu dia
kekangan waktu
membuatkan aku terleka
tidak prihatin pada dia
ada ketikanya
dia mencari di saat aku sudah tido
berjauhan dengan dia
membuatkan aku risau
risau kan ape pun
aku tidak tahu

harini.....
aku di terjah dengan pelbagai soalan
dari rakan2 sekerja
terkedu seketika
bagaimana mereka mendapat tahu

terharu.....
kerana mereka mendoakan aku dan dia
Allahuakbar
perasaan yang sedikit pudar ini
semakin mekar
bila rakan2 sekerja mendoakan kami

sehingga saat ini
aku masih tiada jawapan
hala tuju kami
siapa aku pada dia
siapa aku dalam hati dia

Ya Allah.....
tetapkan hati aku buat dia
andai dia jodohku
dan tetapkan la hati dia buat aku

aku pinta
berilah aku 1 petunjuk
tentang kami
aku mohon

buat sahabat dia
aku mohon pertolongan kamu
bantu lah aku dalam mencari jawapannya

jangan sering buat aku tertanya2
kerna
dalam hati aku
sudah ada dia



Wednesday, July 10, 2013

tempoh sebulan yang memberikan pelbagai kenangan

diary miszgarfien 0 org kwn gapil




assalamualaikum.........


genap sebulan......sebulan ein di negeri org....membawa hati dan diri....bukan lari dari masalah...cuma ingin hati ni tenang seketika...sebulan di bumi jelapang padi, membuatkan ein tidak memikirkan sangat segala masalah

tak sempat nak fikir pun sebab terlalu busy dengan keje....tido lewat malam...adakalanya tak tido pun....syukur alhamdulillah kali ni ein di beri tahap kesihatan yang memuaskan...

2 minggu awal di sana, ein hilang selera makan....badan susut n muka cengkung mendadak...mana tak nya...sarapan skip...tengahari skip.....malam baru sempat makan....tapi kalau dah hari2 mengadap kedai mamak, bosan n muak juga kan.....

minggu ke 3 baru ada selera nak makan macam2....murah rezeki la katakan.....now, pipi dah chubby kembali

berada di langkawi untuk tempoh 3 hari 2 malam sudah cukup untuk ein membuang segala masalah ke dalam laut...berharap agar semuanya pergi di bawa ombak dan arus

eventho penat, tak berjalan sangat, tidak bershopping, tapi tiap2 malam wajib bagi kami berjalan dari hujung hingga ke hujung di persisiran pantai chenang tu.....

sebulan.........

terlalu banyak kenangan...indah....i had a great moment with all the team members except 2 persons....with all the vendor's team....siyesly, i enjoy with everything....miss them...miss everything....

memory itu akan kukuh dan kekal di ingatan ni sampai bebila....silaturrahim yang terjalin harapnya akan kekal sampai bebila...

sumpah ein rindu kan semuanya....rindu kan mereka....

harapnya next station kami masih lagi dalam team yang sama....







 

salamesrabadie | bLog cik gApiL Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal