Saturday, August 31, 2013

diary miszgarfien 0 org kwn gapil



patutlah malam tadi rasa tak sedap hati.....

last mesej dengan pakcik jam 10 malam....dia bagitau berhenti jap kat tapah sebab hujan....lepas tu dia nak gerak dah....

tunggu gak sampai tengah malam...tapi still takde mesej dari dia....sampai terlelap tunggu dia

dalam jam 1 lebih tu tetiba dapat call dari pakcik....masa jawab tu tengah mamai2 lagi...ingatkan dia dah sampai...ada gak dengar dua mention kat wad kecemasan....dengar gak belakang tu riuh rendah....ingatkan dia saje je nak kenakan ein....

sekali dia kata betul2 kat wad emergency sebab excident....terus rasa segar n nangis time tu...pakcik kata takde ape2...luka sikit2 je....huurrmm.....

pakcik ada wassap gambar tangan and kaki dia yang luka...doktor pun dah sahkan dia takde cedera ape2 lagi....alhamdulillah....syukur sangat2....

ni pun dia busy dengan wedding cousin dia....suruh rehat taknak...dia kata dia ok...jangan risaukan dia

please get well soon ye....dah rasa cam nak kesana je untuk tengok dia....then bawa dia balik sini sama2....

ape2 pun ein bersyukur pakcik takde ape2....banyak gak hint sebelum dia gerak balik semalam....tapi benda dah jadi...takpe laa...syukur sangat2

balik kl nanti hati2 ye.....






Friday, August 30, 2013

diary miszgarfien 0 org kwn gapil



semoga segalanya di permudahkan....takkan terhenti doa sy utk awk...untuk kita....sayu...sebak tatkala awk mengungkapkannya....sy hargai usaha awk....

sy nak awk tau...walau ape pun yang terjadi di kemudian hari,  sy terima dengan hati yang terbuka....

awak.....terima kasih atas rasa bahagia ni...walaupun ia mungkin hanya untuk sementara....sy harap ia untuk selamanya.....

Ya Allah...permudahkan segalanya bagi kami....perkuatkan jodoh kami...Kau kabulkan la doa2 mereka yang sentiasa mendoakan kami...doa2 mereka yang ingin melihat kami di satukan...

awak....terima kasih atas usaha itu....sy doakan agar ada jalan dan petunjuk  yang terbaik buat kita...semakin hari, semakin kuat perasaan ni pada awk...ape pun jawapan yang bakal awk berikan nanti, insyaallah sy akan kuat...hadapi dengan setenang yang boleh.....






Thursday, August 29, 2013

diary miszgarfien 0 org kwn gapil



buat teman2.....buat pegawai2.....terima kasih atas doa kalian....ein hargai....senyuman tetap terukir di wajah ni....tapi dalam hati, tetap ada luka yang masih berdarah

ein tau....ape yang ein buat sekarang ni, hanya menambah luka di hati ein sendiri.....but....sokay la....be with him, make me soo happy....everybody can see how happy i am now....

andai bahagia ini hanya sementara, ein redha....




whole day without him....didnt see him since morning....make me like cacing kepanasan or kucing hilang anak?? hahahaha....ternanti2 akan kehadiran dia.....





Sunday, August 25, 2013

diary miszgarfien 0 org kwn gapil



ape pun yang kamu lakukan di belakang ein....ape pun yang kamu rahsiakan dari ein.....ape pun yang kamu tipu ein....ein dah maafkan kamu pakcik....

cuma ein malas je nak timbulkan isu tu...sebab ein tau, tetap gak ein yang akn menanggung nye nanti kan....biarlah kita macam ni je....ein akn cuba elak kan dari terasa hati atau rasa cemburu tu....yeee, ein tau ein tak berhak pun ada perasaan macam tu kan

macam mana ein mencuba menjaga hati kamu...ein pinta kamu pun cuba la menjaga hati ein ni...ape yang kamu lakukan, tempiasnya tetap kena pada ein....kita ni satu opis....orang lain takkan pandang serong pada kamu....ein yang kena nanti

semua yang terjadi pada kamu, ada sahaja yang melapurkan pada ein...motif sangat perbuatan seseorang tu....saje nak malukan ein di opis ke ape?? to make me jelles?? u win girl!! congrats!!

but........sokay.....ein lebih tenang sekarang ni untuk berdepan dengan pakcik....sikit2 hati mendidih tu biasa la.....but, im ok.....hahaha....

let's Allah decide what the best for us ok......

stay strong....keep positive....happy and smile always....





Thursday, August 22, 2013

diary miszgarfien 0 org kwn gapil



setiap hari......ada sahaja rakan2 yang mendoakan kami.....amiiinnnn......doa kalian la kekuatan ein buat masa ni....ein serahkan pada Allah....

walau kami cuba menyembunyikan....tapi...mungkin semuanya jelas kelihatan di raut wajah kami....ein tidak mengharap...sebab ein dah terima semuanya dengan hati yang tenang...

hari ni......entah macam mana.....kebetulan kami sedondon....memang teruk la kena sakat and bahan....habis merah padam muka ein...

ntah laa....pakcik ada gak bagitau....ada yang tegur ein nampak ceria and berseri2 sekarang ni.....adeehh....berseri ikut mana la pulak....tak tahu ke hati ni masih lagi sedih....sedang berusaha untuk cantum and sambung serta jahit balik hati ni.....

semoga doa2 kalian akan di makbulkan oleh Allah....insyaallah.......amiiinnnn





Tuesday, August 20, 2013

diary miszgarfien 0 org kwn gapil




harini.........ada seseorang berpesan pada aku....bertahan la....insyaallah.....

atas kekuatan apakah yang aku ada untuk bertahan....dengan apa untuk aku bertahan.....dia dah buat keputusan....dan, aku terima keputusan....aku redha

aku tenang tatkala berdepan dengan dia...

dah 2 orang berpesan dan berkata benda yang sama...aku taknak mengharap...tapi aku tetap berdoa...aku berserah pada Allah....

buat mereka yang mengetahui mengenai kami, tak putus2 doa dari mereka untuk kami....aku hanya mampu tersenyum tanpa berkata...tak mengapa laa.....

jodoh tu kan rahsia Allah....berusaha la selagi masih mampu...bertahan la selagi terdaya.....


awak.............

tak mengapa laaa.......





*masih terngiang2 kata2 seseorang tu.....masih terfikir akan apa yang di sampaikan.....even hati ni sendiri pun minta aku bertahan.....Ya Allah, permudahkan segalanya bagi kami






Monday, August 19, 2013

diary miszgarfien 0 org kwn gapil


orang kata.......
kalau kita ikhlas sayangkan seseorang tu....semuanya akan jelas terpancar di wajah kita....apa yang ada dalam hati kita, itulah yang tergambar di wajah kita....walau macam mana pun kita cuba menyembunyikan hal tu, tet ap juga kelihatan....

lebih2 lagi muka ein ni....sakit ke happy ke larat ke tak larat ke sedih ke, memang jelas kelihatan....air muka paling jujur la katakan....

orang kata......
bila kita berada di samping orang yang kita sayang.....sakit ke demam ke, semuanya jadi sihat....dari air muka kelat bertukar menjadi muka yang paling manis....

melihat pakcik di depan mata, sudah cukup buat aku rasa sihat and happy...tersenyum tatkala melihat kelibat dia di pagi hari...

tiada jodoh tak semestiny tak boleh menjadi kawan kan.....selagi pakcik masih ada dalam hati ni, selagi tu la aku akan mencuba dan terus bertahan....mata dia menunjukan sesuatu....takpe la....

akumasihsayangkandiadanterlalurindukandia




Saturday, August 17, 2013

diary miszgarfien 0 org kwn gapil




perlahan-lahan aku bangkit....perlahan-lahan aku kuatkan semangat.....alhamdulillah....dah ada selera makan sikit2....risau juga kalau badan semakin kekurangan air....

ramai sangat dah tegur nampak terlalu cengkung.....aaiiihhlaaaa......berisi kena tegur....cengkung kena tegur....sampai bebila pun takkan dapat puaskan hati sesiapa

aku tau....pakcik semakin buang aku dari hidup dia...aku cuba terima kenyataan tu....walaupun hakikatnya setiap hari aku tunggu dia...thats why la people around me always said that im a stupid girl....

berkenalan dengan seseorang hanya memerlukan sesaat je...untuk kita sayangkan seseorang tu sehari pun dah boleh buat kita sayang dia....tapi untuk melupakan semuanya, belum tentu setahun dua dapat kita lupakan....

lebih2 lagi bila kita sering menghabiskan masa dengan orang yang kita sayang....pasti akan tercari2 bila dia tiada....

buat sahabat tersayang.....terima kasih kerana sentiasa di sisi ku....tak jemu2 memberi kata semangat buatku walaupun ku tahu kamu sendiri sedang jatuh terduduk....demi diriku, kamu kuatkan semangat supaya aku mampu bangkit....maafkan diriku atas kedegilan dan kekerasan hatiku

terima kasih kerana memahami hatiku yang terlalu sayangkan pakcik....

aku hanya mampu berdoa...kejamlah aku kalau aku tetap mahu pertahankan pakcik....kerana sayang aku, ikhlas dari hati ku....





Wednesday, August 14, 2013

diary miszgarfien 2 org kwn gapil



maafkan aku...........

buat teman2 yang sentiasa support aku
yang sentiasa di sisi aku
yang sentiasa memarahi aku

terima kasih kalian

berikan aku ruang buat seketika ni

mencari sisi kekuatan yang telah hilang





Tuesday, August 13, 2013

diary miszgarfien 0 org kwn gapil



awak beri sy rasa bahagia
tapi awk rentap kembali kebahagiaan tu

awk beri sy keyakinan
tapi awk musnahkan keyakinan tu semula

awk beri sy senyuman
tapi awk ambik balik senyuman tu

awk beri sy harapan
tapi awak hancurkan harapan tu








Saturday, August 10, 2013

diary miszgarfien 0 org kwn gapil



pasti ada sebab kenapa Allah gerakkan hati awk untuk mendekati saya.....dan pasti ada sebab kenapa Allah gerakkan hati sy untuk menerima awk.....datanglah lelaki macam mana sekalipun, tak pernah terdetik di hati ni untuk terima mereka.....tapi dengan awak, dengan mudah je awk mengetuk pintu hati sy

awak......kuatlah...sy takkan berhenti berdoa untuk kita...jangan menafikan ape yang ada dalam hati tu kerna sy pun merasakannya....sy tak kuat...tapi demi awak, sy akan kuat utk pertahankan....

kenapa semua rakan2 kita nak mendoakan kita kalau mereka tak nampak apa yang ada dalam hati kita...mungkin awk boleh menipu dengan kata2 awak....tapi semua orang boleh nampak hati awk macam mana

awk bagitau saya...macam mana saya nak terima semua ni sedangkan awak yang jadikan saya macam ni....




awak........
satu je saya pinta.....
tolong jangan pindah.........





Friday, August 9, 2013

diary miszgarfien 0 org kwn gapil



sy tujukan lagu ni untuk awk


hazama-relakan jiwa

ku sangka hidupku
selamanya kelam
terbelenggu ikatan tanpa manisnya cinta

memaksa diriku
menapaki jalan
arah yang tak pernah
ku mahu dalam hidupku

kini kau pun hadir
memberi cahaya
membangunkan ku dari suramnya mimpi ngeri
menuntun hatiku ke palung asmara
seakan ku hidup kembali dari matiku

engkaulah cinta
yang selama ini aku cari

ku relakan jiwa
tuk menjadi penghuni dalam sangkar hatimu
kerna engkaulah nadi yang menghidupkan aku
yang mampu melarutkan setiap sepi hatiku

hatiku bukan untuk dimiliki
tapi untuk dicintai dan mencintai
ku relakan jiwaku padamu

seandainya waktu
tak pernah pertemukan aku dengan dirimu
akan ku biarkan mati hatiku selamanya
hingga kau datang membangunkan aku




diary miszgarfien 0 org kwn gapil



Allahuakbar.............Ya Allah......berikan aku kekuatan....tabahkan la hati ku ni.....bantulah aku untuk bina kembali hati ni.....

bertahun aku bina hati ni...bertahun aku kunci hati ni untuk mana2 lelaki...tapi............semuanya dalam sekelip je hancur...dalam sekelip mata je aku hati aku berkecai...aku dh tak tahu camne nak bina balik hati ni.....

kenapa nak masuk dalam hati aku kalau sekadar untuk hancurkan nya...ape salah aku??? kenapa aku yang dia pilih untuk di sakiti...tahukah dia yang aku sememangnya tak kuat

kenapa perlu sayang kalau akhirnya kecewakan aku......

senangnya dia buang aku setelah dia berjaya buat aku sayangkan dia...kenapa????

aku dah kehilangan kata2 untuk dia....sebab dia buat aku betul2 sayangkan dia....dia buat aku buka hati ni untuk terima dia

awak........mudahnya awk buang sy....mudahnya awk minta sy supaya berhenti sayang dan rindukan awk....begitu mudah kan bagi awk??? kenapa dulu awk tak pernah fikirkan kesannya pada sy, pd hati dan perasaan sy?? bukan sy nak menjadi kejam atau ape...sy nak pertahankan ape yg sedang awk bina dalam hati sy ni....tak semudah itu untuk sy terima semua ni....

hanya pada Allah tempat aku mengadu...hanya pada Dia aku luahkan segala rahsia isi hati ni....aku tak punya sape2 untuk aku bersandar di bahu, untuk bercerita segalanya

kenapa aku perlu lalui semua ni lagi...sakit sangat aku rasakan.....

Ya Allah...kuatkan la aku untuk tempuh semua ni...kuatkan la aku untuk menerima semua yang menyakitkan ni....aku belajar untuk terima segalanya...aku redha dengan apa yang terjadi....tapi aku tak mampu elakkan rasa sakit, kecewa, sedih





Thursday, August 8, 2013

mood raya yang tak kunjung tiba

diary miszgarfien 0 org kwn gapil




takde mood beraya pun.....baju raya salah beli saiz....tu la...beli lagi last minit...haaaa ambik...leh masuk 2 orang kot.....kena otter dulu baru leh pakai...nasib baik semalam nekad gak beli jubah denim....so today just pakai jubah je la...senang...tu pun ada kisah tragis di sebalik jubah ni.....ein tak halalkan duit yang dia ambik....jahat punya in**n...gggrrrrr

huuurrmm.....baru sehari....tapi ok la...dia send gmbr raya dia...jadi la buat pengubat.....selagi dia ingat ein, ein dah rasa syukur sangat2

hey pakcik............sy tunggu kamu balik kl yee......jaga diri baik2....

sejak bila ntah lekat panggilan 'pakcik' tuu kat dia....hahaha...nasib laa yee pakcik


** semua dh tegur ein makin kurus and cengkung....hurrmm....faktor kesihatan kot......tadi just makan jeruk cherry yang besar tu...tu pun makan 2 biji jeerrrr....1 cherry merah....1 cherry kuning....haaaa ambk.....terus rasa cam sesak nafas.....batuk tak henti2....dada rasa kosong......haaaiihh la haler...kita beraya dengan kamu je laa....jangan bagitau pakcik tau....sssyyyhh....hihi





Wednesday, August 7, 2013

diary miszgarfien 0 org kwn gapil




aaaarrrrgggghhhhhhh!!!!

kuat la aku untuk terima semua ni......

cukup la aku menderita dulu.....bertahun aku bina hati aku balik...bertahun aku gagahkan diri, aku kunci hati ni untuk mana2 lelaki.....

sebab aku taknak kesakitan tu berulang lagi...sebab aku taknak rasa kecewa tu lagi

aku tak pernah minta dia hadir....awal kehadiran dia pun aku cuba menafikan....aku cuba menidakkan....aku keraskan hati

tapi.......

bila dia berjaya buka pintu hati ni....kenapa aku perlu lalui semua ni......kenapa mesti aku yang perlu disakiti

tahukah dia yang aku tak kuat....tahukah dia yang dia dah beri kesan yang mendalam dalam hati aku

kenapa aku???

kenapa mesti hadir dalam hidup aku??

kenapa????

sakitnya aku rasakan........

adakah aku tak layak untuk merasa bahagia itu???

macam mana lagi untuk aku kuatkan diri ni....untuk kuatkan hati aku....macam mana lagi untuk aku menerima semua ni....tidak perlu berjuta kemaafan yang diucapkan....aku tak punya kekuatan untuk mendengar mahupun berkata apa2 lg

kamu dah ambk hati ni....kamu dah bawa pergi hati ni....kamu dh curi hati ni


esok dah raya....tapi aku??? 


gonna miss him and really miss him already....but.....aaaarrrrggghhhhhhh!!!!







diary miszgarfien 0 org kwn gapil




ramadhan terakhir bagi tahun ni......banyak sangat dugaan dan cabaran yang aku tempuh untuk ramadhan kali ni...sampai ke utara aku membawa diri...membawa hati yang duka...ramadhan yang penuh dengan airmata

sayu....sebak...sedih.....

tak banyak yang aku minta untuk ramadhan kali ni.....cuma, aku inginkan kekuatan.....menjadi insan, wanita dan hambaNya yang kuat untuk tempuh pelbagai lagi dugaan yang akn mendatang

aku kena bersedia...bersedia untuk terluka.....bersedia untuk segalanya.....

am i strong enough???

haaiihh laa ein......

aku dh rasa seperti nak pergi...pergi membawa diri...jauh dari org2 yang mengenali aku....jauh dari orang2 yang aku syg.....supaya aku mampu merawat segala kesakitan ni....






Tuesday, August 6, 2013

diary miszgarfien 0 org kwn gapil



aku tau......terlalu banyak kelemahan dan kekurangan dalam diri aku...aoe la sangat kelebihan yang aku ada.....tak tahu la sama ada dia dapat terima semua tu atau tidak.....aku menjadi siapa aku di depan dia....

bila kita sayangkan seseorang tu.....hati kita pasti dekat dengan hati dia....bila hati ni merasakan sesuatu, aku tau pasti ada yang tak kena....entah la....pengalaman lalu terlalu sakit buat aku.....

entah laaaa......aku takut......takut sangat2.....

bakal berjauhan dengan dia untuk seminggu lebih....risau.....takut.....hanya dia, aku dan seseorg je yang tau ape yang aku takutkan dan ape yang aku risaukan.....

awak.......
have a safe ride yee....kalau penat, stop dulu ye....



hurrmmm.....beratnya rasa hati ni......please jangan pernah berubah....

i have to be strong......more stronger than before....help me to be strong...pray for me...for him....for us







diary miszgarfien 2 org kwn gapil



hurrmm.........he really make me in love with him....know how to make me smile....make me laugh...donno how to say it....always make me geram with his cute face.....ceeehhh...poyo je kan....

rasanya semua org dah boleh perasan perubahan daku kot....

hurrmm........i wish..........

can i????

awak.................

sy xde perkataan yang tepat utk describe apa yang ada dalam hati sy.....sy xde kata2 puisi atau madah pujangga utk luah kan rasa itu....tapi sy tau awk dapat rasakan nya.....sy harap sy dapat kekalkan awk dalam hati sy...dan sy dapat kekal dalam hati awk

Ya Allah.....bantu kami mencari jalan yang terbaik....

awak......terima kasih utk kata2 itu.....terharu sangat2





Monday, August 5, 2013

diary miszgarfien 0 org kwn gapil



kenapa......kenapa......kenapa........

kalau la dapat di undurkan segala nya.......kalau la aku............

kenapa aku sering di duga dengan soal hati......di saat hati aku memilih dia....di saat aku ingin membina bahagia itu.......

aku tewas....aku kalah.....aku kejam....aku hipokrit

di mana prinsip yang selama ini aku pertahankan?????

sejujurnya......aku tak bisa...hidup tanpa ada kamu......huurrmmm.......sejujurnya, aku semakin sayangkan dia dan semakin sukar untuk menërima kehilangan dia....tapi aku tau...keadaan tak kan berpihak pada aku....bukan aku xnak fight...tapi aku tak mampu....aku tak terdaya untuk pertahankan ape yang sedang aku miliki

kenapa aku sering kali di uji dengan ini....aku tau...keadaan ni sukar buat kami...buat dia...buat aku....apa yang mampu aku buat, terus bertahan walaupun ia 1 kepayahan

awak......seandainya awak membaca ini...sy nak awk tau......

sy akan tetap ada dengan awk selagi awk inginkan sy berada di sisi awk.....sy takde sebab atau alasan yang tertentu kenapa awak yang sy pilih....sy dah semakin sayangkan awak....kita sama2 tau keadaan nya agak sukar...tapi sy akan cuba juga utk jadi kuat....sy hanya mampu berdoa dan berserah....semoga ada penyelesaian yang terbaik buat kita....

Ya Allah...berikan lah jalan yang terbaik buat kami....permudahkan segalanya bagi kami....kami redha dengan takdir yang Engkau tetapkan bagi kami....berikan kami petunjuk-Mu.....senadainya ia baik bagi kami, permudahkan la....seandainya ia mendatangkan keburukan buat kami, jauhkan la kami dari semua ini

awak.......jujur sy katakan....awak sangat istimewa....seolah2 awk melengkapkan sy....awk buat sy buang rasa ego sy...awk buat sy tersenyum di kala sy sedang marah...awk buat sy ketawa di kala sy sedih...awk buat sy kembali merasai erti kebahagiaan itu...perasaan yang dah lama sy buang dari hati sy....awk bangkitkan sy di kala sy jatuh terduduk...

berikan aku kekuatan untuk terus bertahan.....

i'll not fight for us...but i'll be hold u forever.....






Saturday, August 3, 2013

hai hai.....

diary miszgarfien 0 org kwn gapil


assalamualaikum.....

lama lak tak menaip kat sini...last sekali lepas balik kedah rasanya.....then the next week nya dah ke perlis....ohhsemm giler ok...banyak sangat dugaan yang ein kena tempuh....berbaldi2 dah air mata ni....

gagah kan diri untuk tempuh semua tu...alhamdulillah....ein tenang di perlis....banyak memori tercipta....

kedah dan perlis......terlalu banyak kenangan suka duka gembira sedih yang ein lalui....sekejap kuat...sekejap down....normal la....kalau tak, tiada makna la kehidupan ni

ein cuba untuk terus bertahan...menjadi gadis yang kuat and tabah...dugaan demi dugaan yang menimpa....tak tahu dah nak buat camne...berserah je la

siyesly....ein tak sangka langsung yang ein mampu driving dari kl ke perlis....sejauh 4++km.....wpun ada peneman dalam kereta, ein lebih selesa memandu sendiri....tak tukar driver pun...seronok dapat menjelajah ke seluruh negeri perlis...mana je yang ein tak jejak....lepas berbuka je hilang...hik3

perlis tu tidak la besar mana pun...pusing2 still jumpa jalan yang sama...sempat la jejak bazar2 and param2 yang besar.....just cuci mata je....hihi...menghabiskan masa seharian di padang besar....cuma tak berkesempatan ke wang kelian...takpe....next time ronda lagi

persiapan raya???

still xde mood lagi....baju ape pun tak cari lagi....tengok la nanti kalau rajin....tema warna ape pun tak tahu....hik3....fulus enggak ada dong....simpanan habis terus dah....adeeeehh....

mahu berbicara tentang seseorg.....iiissshhh.....nanti la.....banyak sangat yang ein tempuh....tak sangka ein akan berdepan dengan situasi yang selama ni ein cuba jauhkan yg cuba ein elak kan...ein di uji dengan prinsip ein sendiri.....be strong girl!!!



 

salamesrabadie | bLog cik gApiL Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal