Saturday, November 21, 2015

diary miszgarfien 0 org kwn gapil





benarlah kata orang....bila bercakap tu, kena hati2...jangan terlalu taksub atau bongkak dalam berkata2....ingat lah, hati kita ni, Allah yang aturkan...bila2 masa dia boleh ubah hati kita....jangan nanti kita sendiri yang merana akibat dari kata2 kita tu.....

sebelum kahwin, ein selalu kata tak kisah pun nak PJJ ye laa sebab takde hati sangat la....then memang dah train diri supaya tak jumpa selalu...tak payah nak rindu2....

bila dah kahwin ni, Allah ubah hati ein....Dia tetapkan hati ein buat si suami....2 minggu depan mata, tetiba kena berjauhan atas urusan kerja....mengalir airmata tanpa di pinta...merasakan seumpama ada yang tak lengkap....seminggu berjauhan, cukup mengajar ein erti rindu yang sebenarnya....mengajar ein supaya sabar menanti kepulangan si suami...mengajar hati ein menjadi kuat dan tabah....

bukan mudah hidup berjauhan...hanya telefon dan wassap je yang menemani hari2 kami.....bila salah sorang mengadu tak sihat, mula la tak senang duduk...kalau la dekat, lama dah pergi jenguk and jaga...hanya mampu berdoa dan minta pada Allah supaya jagakan dia....

syukur la perhubungan jarak jauh ni akan berakhir tak lama lagi...lepas ni dah tak perlu nak PJJ lagi...rezeki orang berkahwin....suami dapat tkerja baru di sini...Alhamdulillah...syukur sangat2....





Friday, November 13, 2015

diary miszgarfien 0 org kwn gapil




alhamdulillah....syukur ke hadrat ilahi untuk semua kepayahan, kepahitan, kemanisan dan sebagainya yang telah ein tempuhi selama ini....syukur juga semuanya dah selesai...and now, im a mrs.azhar.....hihihi....

selalu ein sematkan dalam hati, moga segala kesakitan yang ein lalui sebelum ini, akan terbalas dengan sesuatu yg terindah dalam hidup ein....awal2 perkahwinan ni, memang ramai la kata ini saat yg indah dan manis....tunggu je la nanti dugaan, cabaran, onak duri dalam kehidupan berumahtangga...insyaallah, ein akan cuba untuk kuat untuk tempuh semua tu demi keluarga yang telah ein bina ini....

since berkawan dengan en.suami lagi ein bgtau dia, tak perlu nak bercinta bagai...semua tu hanya buang masa...biar kita bercinta lepas nikah...kerana, itulah keindahan yang tiada ternilai...bak kata mak ein, dah macam belangkas kami ni....tak boleh berpisah or berjauhan....hahahaha....mak ni pun, bagi la chance kat kami....lepas ni dah kena pjj....dah tak boleh nak jadi belangkas....hahahaha

betul kata orang....jika kita buat sesuatu tu dengan niat yang betul, seikhlas hati...hasilnya akan terpancar di wajah kita....k laaa, suami dah balik keje...nak layan suami dl...daaaa



 

salamesrabadie | bLog cik gApiL Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal