Thursday, February 16, 2017

diary miszgarfien




lama aku tak bersiaran kat sini....rindu pulak nak mencoretkan pelbagai kisah dalam kehidupan aku sekarang ni....nampaknya lepas ni aku kena rajin2 la meluah rasa kat sini semula...biar laa orang nak kata blog aku ni sebagai ape pun....dah ini je tempat yang aku ada untuk lepaskan segala yang terbuku....

aku penat la nak pendam2 ni...bila dah selalu sangat aku pendamand telan, boleh dapat  penyakit kemurungan lama2....seboleh2 nya aku cuba untuk elak rasa stress...aku taknak nanti anak aku yang kena tempiasnya....dia tak tahu ape2 pun...kecik lagi...

ank aku dah 6 bulan lebih....besar dah dia...dah makin banyak akal...ada sahaja aksi dia yang buat aku geram....dan aku tau, aku tak mampu untu berjauhan dengan dia....hampir setiap pagi, setiap kali hantar pengasuh...pasti ada rintik2 gerimis yang mengundang di hati aku....ye, aku ibu yang lemah...aku tak sekuat orang lain...aku tak gagah....setaip kali hantar dia ke pengasuh, pasti muka dia masam, tak nak senyum...tergambar ketidak kegembiraan di wajahnya....Allahu...anak, ibu tak kuat sayang....

kalau laa boleh, memang ibu nak jaga awk sendiri....nak tengok awak membesar depan mata ibu...nak je ibu berhenti keje dan tumpukan sepenuh masa ibu hanya untuk awak....setiap hari ibu doa, ibu nak berhenti keje...nak jaga awk...tapi apa kan daya....sabar ye ank...ibu akan bagi yang terbaik untuk awak....biar pun 1 dunia menentang ibu, ibu tetap ada dengan awk...ibu pekak kan telinga, keraskan hati dengan kata2 yang menyakitkan tu demi awak....sbb ibu yang mengandungkan awk, ibu yang lahirkan awak, ibu yang bersengkang mata menjaga awk...ibu yang lebih kenal awak dari orang lain...

ibu rindu awak sangat2...kenapa la hari ni ibu rasa sayu sangat...moga anak ibu baik2 sahaja ye duduk dengan pengasuh...petang balik keje, ibu cepat2 ambk awk...ibu rindu...selalu ibu doa supaya Allah dan malaikat akan melindungi kamu dari perkara2 yang tidak baik...semoga awk di jauhi dari orang2 yang zalim...

ibu tak kuat 
ibu rindu







0 org kwn gapil on " "

 

salamesrabadie | bLog cik gApiL Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal